SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/337170"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/337170" > Addressing cultural...

Addressing cultural diversity in literature education through culturally relevant pedagogy (CRP): Proceed with caution

Kerstinsdotter, Terese, 1982 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion,Department of Literature, History of Ideas, and Religion
 (creator_code:org_t)
2024
2024
Engelska.
Ingår i: Educare - Vetenskapliga skrifter. - 1653-1868. ; :1, s. 28-44
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Ämnesord
Stäng  

Ämnesord

HUMANIORA  -- Språk och litteratur (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Languages and Literature (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

colorblindness
culturally relevant pedagogy
ethics of reading
literature education
race

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kerstinsdotter, ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Språk och litter ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Educare - Vetens ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy