Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338129" >
Konsumtionsrapporte...
Konsumtionsrapporten 2024
-
- Hagberg, Johan, 1973 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Hansson, Lena, 1968 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group
-
- Holmberg, Ulrika, 1966 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Gothenburg Research Institute (GRI),Centrum för konsumtionsforskning,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
visa fler...
-
- Sörum, Niklas, 1977 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsforskning,Gothenburg Research Institute (GRI),Centre for Consumption Research
-
- Björner, Emma, 1981 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsforskning,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Consumption Research,Department of Business Administration, Marketing Group
-
Ekström, Karin M. (författare)
-
- Petersson McIntyre, Magdalena, 1968 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsforskning,Centre for Consumption Research
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2024
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I Konsumtionsrapporten 2024 sammanfattas och analyseras konsumtionen i Sverige under 2023. I den första delen, ”Hushållens konsumtion” ges en översikt över den privata konsumtionen i Sverige och hur den förändrats. Här beskrivs även hållbarhetsaspekter på konsumtionen samt hushållens framtidsförväntningar på den egna ekonomin. I andra delen, ”Detaljhandeln” beskrivs försäljning och utveckling inom detaljhandeln under 2023 med fokus på olika delbranscher, kanaler och platser, inom e-handeln respektive den butiksbaserade detaljhandeln. Den andra delen avslutas med handelns framtidsförväntningar. Årets Konsumtionsrapport innehåller två fördjupningsdelar som var en och analyserar aktuella teman inom konsumtion. I den första av fördjupningsdelarna diskuterar Magdalena Petersson McIntyre och Emma Björner lyxkonsumtionens utveckling, status, hållbarhet och moral. I den andra fördjupningsdelen belyser Karin M. Ekström kulturkonsumtion med fokus på konstutställningar.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Hagberg, Johan, ...
-
Hansson, Lena, 1 ...
-
Holmberg, Ulrika ...
-
Sörum, Niklas, 1 ...
-
Björner, Emma, 1 ...
-
Ekström, Karin M ...
-
visa fler...
-
Petersson McInty ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Ekonomi och näri ...
-
och Företagsekonomi
- Av lärosätet
-
Göteborgs universitet