Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338395" >
Tillgänglig lärmilj...
Tillgänglig lärmiljö, stödstrukturer och pedagogiskt material för förskolan
-
- Leifler, Emma (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
-
(creator_code:org_t)
- 2024
- 2024
- Svenska.
-
Ingår i: Förskolan för framtiden.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- En tillgänglig förskola för alla barn omfattar flertal stödstrukturer i verksamheten. Stöd för barn i behov av stöd kan vara visuellt stöd, samtalsmatta vid kommunikation och kartläggning, stöd för interaktion och socialt samspel, stöd vid matsituationer på grund av perceptionskänslighet.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- tillgänglighet
- barn i behov av stöd
- stödstrukturer
- visuellt stöd
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)