SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338395"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338395" > Tillgänglig lärmilj...

Tillgänglig lärmiljö, stödstrukturer och pedagogiskt material för förskolan

Leifler, Emma (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
 (creator_code:org_t)
2024
2024
Svenska.
Ingår i: Förskolan för framtiden.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • En tillgänglig förskola för alla barn omfattar flertal stödstrukturer i verksamheten. Stöd för barn i behov av stöd kan vara visuellt stöd, samtalsmatta vid kommunikation och kartläggning, stöd för interaktion och socialt samspel, stöd vid matsituationer på grund av perceptionskänslighet.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

tillgänglighet
barn i behov av stöd
stödstrukturer
visuellt stöd

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Leifler, Emma
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy