SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/38345"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/38345" > After Quantificatio...

Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The article discusses the performance management and quality systems as widely accepted reform processes in the New Public Management (NPM). These reforms are said to be built on a rational model of decision making by gathering information from various accounting, auditing and accountability systems. The chief characteristic of this system is customer focus, which motivates the management and evaluation of an operation. The article further discusses how the model of quality dialogue was implemented by different administrations including the city administrative office, the upper secondary school, and the four districts of the City of Gothenburg.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Statsvetenskap -- Studier av offentlig förvaltning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Political Science -- Public Administration Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Quality dialogue
Performance
Accountability

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Adolfsson, Petra ...
Wikström, Ewa, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Statsvetenskap
och Studier av offen ...
Artiklar i publikationen
Financial Accoun ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy