SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/39163"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/39163" > Preferences With an...

Preferences With and Without Prices - does the price attribute affect behavior in stated preference surveys?

Carlsson, Fredrik, 1968 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för nationalekonomi med statistik, Enheten för miljöekonomi,Department of Economics, Environmental Economics Unit
Frykblom, Peter (författare)
Lagerkvist, Carl-Johan (författare)
 (creator_code:org_t)
Göteborg, 2004
Engelska.
Serie: Working Papers in Economics (online), 1403-2465 ; 150
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The experimental as well as the nonmarket valuation literature include several examples of how an introduced price can affect behavior in otherwise not expected ways. It has become standard to include a price vector as an attribute in choice experiments, something that enables us to estimate a marginal willingness to pay for other attributes. We test the impact on preferences by an inclusion of a price in a choice experiment. Preferences are affected, as might be expected. However, also the relative ranking of individual attributes is affected. We end on a positive note, observing that a price seems to drive out zero price opinions, e.g. warm glow values.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Nationalekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Economics (hsv//eng)

Nyckelord

choice experiment; hypothetical WTP; preference reversal

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy