SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/84748"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/84748" > Exploration of comp...

Exploration of computer games in rehabilitation for brain damage

Broeren, Jurgen (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering,Institute of Neuroscience and Physiology, Department of Clinical Neuroscience and Rehabilitation
Johansson, Britt (författare)
Bellner, Anna-Lena (författare)
visa fler...
Pettersson, Krister (författare)
Göransson, Olla (författare)
Fogelberg, Magnus (författare)
Goude, Daniel, 1975 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för biomedicin,Institute of Biomedicine
Larsson, Pär (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för klinisk neurovetenskap och rehabilitering,Institute of Neuroscience and Physiology, Department of Clinical Neuroscience and Rehabilitation
Rydmark, Martin, 1950 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för biomedicin, avdelningen för medicinsk kemi och cellbiologi,Institute of Biomedicine, Department of Medical Biochemistry and Cell Biology
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2008
2008
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the 7th International Conference on Disability, Virtual Reality and Associated Technologies. ; , s. 75-80
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Cognitive and physical deficits are consequences of stroke/traumatic brain injuries (TBI). Without rehabilitation activity problems persist i.e. limitations to handle personal care, the work situation, and recreational activities. The aim of this study is to test an application of Virtual Reality (VR) technology with 3D computer games as an occupational therapy assessment/treatment method in rehabilitation for patients with cognitive and physical deficits. We also wanted to investigate if playing computer games resulted in improved cognitive function. An easy-to-use semi-immersive workbench with haptic game selection menu was located at an activity centre. The training activities were 3D computer games. Every time an activity was run, data about the hand movements were collected and analyzed. Quantitative variables were time (s) to perform the test, average velocity (m/s) and, tremor or uncertainty in movements HPR). Executive functioning was examined by utilizing Trial Making Test. The intervention involved five patients. Results provide evidence to support the use of 3D computer games in cognitive rehabilitation. As an implementation tool within the occupational therapy area, this technology seems to be well adapted to the technological and economical development of society in Sweden.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)

Nyckelord

Computer games
Haptics
Cognitive rehabilitation.

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy