SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:hhs.se:1155097070006056"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:hhs.se:1155097070006056" > Integration and eff...

Integration and efficiency in marketing systems

Mattsson, Lars-Gunnar (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
 (creator_code:org_t)
EFI, 1969
Engelska.
  • Doktorsavhandling (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study was inspired by some recent changes in organization and structure of the distributive trades in Sweden. Attention is focused on various aspects of integration in marketing systems consisting of retail and wholesale units. Three main types of integration concept are defined, their interrelations discussed and their relations to efficiency in the systems analysed. The three are: institutional integration, decision integration and execution integration. The last of these contains four variables: activity transference, internalization, exclusiveness and homogeneity. In a comparative study of four marketing systems in the food trade, representing different degrees of institutional integration, the decision integration and execution integration of various marketing activities are measured.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

dok (ämneskategori)
vet (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Mattsson, Lars-G ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Av lärosätet
Handelshögskolan i Stockholm

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy