SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:219d336a-1b0d-4946-a8a6-f06678a78856"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:219d336a-1b0d-4946-a8a6-f06678a78856" > Delay and Doppler S...

Delay and Doppler Spreads of Non-Stationary Vehicular Channels for Safety Relevant Scenarios

Bernado, Laura (författare)
Zemen, Thomas (författare)
Tufvesson, Fredrik (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa fler...
Molisch, Andreas (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Mecklenbraäuker, Christoph (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2014
2014
Engelska.
Ingår i: IEEE Transactions on Vehicular Technology. - 1939-9359. ; 63:1, s. 82-93
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Abstract in UndeterminedVehicular communication channels are characterized by a nonstationary time-frequency-selective fading process due to rapid changes in the environment. The nonstationary fading process can be characterized by assuming local stationarity for a region with finite extent in time and frequency. For this finite region, the wide-sense stationarity and uncorrelated scattering assumption approximately holds, and we are able to calculate a time-frequency-dependent local scattering function (LSF). In this paper, we estimate the LSF from a large set of measurements collected in the DRIVEWAY'09 measurement campaign, which focuses on scenarios for intelligent transportation systems (ITSs). We then obtain the time-frequency-varying power delay profile (PDP) and the time-frequency-varying Doppler power spectral density (DSD) from the LSF. Based on the PDP and the DSD, we analyze the time-frequency-varying root-mean-square (RMS) delay spread and the RMS Doppler spread. We show that the distribution of these channel parameters follows a bimodal Gaussian mixture distribution. High RMS delay spread values are observed in situations with rich scattering, whereas high RMS Doppler spreads are obtained in drive-by scenarios.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Channel characterization
RMS Doppler spread
RMS delay spread
channel measurements
non-WSSUS
vehicle-to-vehicle
vehicular communications

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy