SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:2a841036-45fe-461a-9866-5dca556c306d"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:2a841036-45fe-461a-9866-5dca556c306d" > Coming out in Copen...

Coming out in Copenhagen. Homo Sports Events in City Marketing

Book, Karin (författare)
Malmö högskola,Idrottsvetenskap (IDV)
Eskilsson, Lena (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för tjänstevetenskap,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Service Studies,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
 (creator_code:org_t)
Routledge, 2010
2010
Engelska.
Ingår i: Sport in Society. - : Routledge. - 1743-0437 .- 1743-0445. ; 13:2, s. 314-328
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The intense competition between places means that new and more differentiated marketing strategies are becoming increasingly important in order to attract visitors and other target groups. In order to be seen, gain positive media attention and put the place on the map many cities try to develop marketing concepts based on experiences, among other things. One such strategy used by many places is to focus on sports, including big events and arenas as well as different kinds of sports activities. Another present-day strategy is to highlight and commercialize 'the different', for instance homosexuals. An interesting phenomenon in this context is the merging of sports and homosexuals and the use of this as an economic development strategy. In this essay we analyse the homo sports event World Outgames as an outcome in the intersection between city marketing, the commercialization of sports and the commercialization of homo culture.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Tvärvetenskapliga studier inom samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Social Sciences Interdisciplinary (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi -- Kulturgeografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography -- Human Geography (hsv//eng)

Nyckelord

Sports Events
City Marketing
Copenhagen
World Outgames
Commercialisation
Sports events

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Book, Karin
Eskilsson, Lena
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Tvärvetenskaplig ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Social och ekono ...
och Kulturgeografi
Artiklar i publikationen
Sport in Society
Av lärosätet
Lunds universitet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy