SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30575b46-2324-4883-82e7-f060f94e23ff"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:30575b46-2324-4883-82e7-f060f94e23ff" > Toy Consumption as ...

Toy Consumption as Political : Challenges for Making Dreams Come True

Klintman, Mikael (författare)
Lund University,Lunds universitet,Sociologi,Sociologiska institutionen,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Sociology,Department of Sociology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
Boström, Magnus (redaktör/utgivare)
Micheletti, Michele (redaktör/utgivare)
visa fler...
Oosterveer, Peter (redaktör/utgivare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018
2018
Engelska 21 s.
Ingår i: The Oxford Handbook of Political Consumerism. - 9780190629038
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter looks at political consumerism in the toy sector, offering a brief history of consumer concerns and distinguishing among four strands of political consumerist research in this sector. A primary factor facilitating political consumerism of toys is that toy companies are extremely concerned about their reputation. Manufacturers cannot assume that parents and other carers do their usual risk-benefit analysis with the same level of risk acceptance concerning toys. Factors constraining political consumerism in this sector include long product chains and difficulties in discovering unethical practices and dangerous substances. Actors involved in the political consumerism of toys come from all societal spheres, including retailers. Regulators take action when risks have been discovered by civil society actors or scientists, but international divergence in regulation constitutes an obstacle to concerted action. Future research needs to examine synergies and trade-offs among various risks in toy products.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Sociologi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Sociology (hsv//eng)

Nyckelord

Political consumerism
Toys
Children
gender roles
marketing regulation

Publikations- och innehållstyp

kap (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Klintman, Mikael
Boström, Magnus
Micheletti, Mich ...
Oosterveer, Pete ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Sociologi
och Sociologi
Artiklar i publikationen
The Oxford Handb ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy