Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:40e79aa9-ca0e-49ac-9bb7-e9945905dafd" >
Managers’ strategic...
-
Hedelin, Lisbeth
(författare)
Managers’ strategic decision processes in large organizations
- Artikel/kapitelEngelska2001
Förlag, utgivningsår, omfång ...
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:lup.lub.lu.se:40e79aa9-ca0e-49ac-9bb7-e9945905dafd
-
https://lup.lub.lu.se/record/640936URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:kap swepub-publicationtype
-
Ämneskategori:vet swepub-contenttype
Anmärkningar
-
In this study we investigated how managers make strategical decisions in complex, dynamic, and real-time environments and in different decision domains. The managers we interviewed were usually ‘in charge’ of the tasks. Our results show that the informants in the decision processes communicated with other persons, within and outside the organization, about the decision alternative/s and that these communications contributed to the construction of the decision alternatives. In addition, more than a quarter of our informants thought that selling-in (our translation of the Swedish word “förankring”) was the most difficult part of the decision process.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Allwood, Carl MartinLund University,Lunds universitet,Institutionen för psykologi,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Department of Psychology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences(Swepub:lu)psyk-cma
(författare)
-
Allwood, Carl Martin
(redaktör/utgivare)
-
Selart, M.
(redaktör/utgivare)
-
Institutionen för psykologiSamhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Decision making: Social and creative dimensions, s. 259-2800792368622
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas