SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:43ea5f3e-816d-45f7-a1d8-9451b3c24d7e"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:43ea5f3e-816d-45f7-a1d8-9451b3c24d7e" > Special Considerati...

Special Considerations for Navigation and Interaction in Virtual Environments for People with Brain Injury

Lindén, Anita (författare)
Davies, Roy C (författare)
Boschian, K (författare)
visa fler...
Minör, Ulf (författare)
Olsson, Robert (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Sonesson, B (författare)
Wallergård, Mattias (författare)
Lund University,Lunds universitet,Ergonomi och aerosolteknologi,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Ergonomics and Aerosol Technology,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Johansson, Gerd (författare)
Lund University,Lunds universitet,Ergonomi och aerosolteknologi,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Ergonomics and Aerosol Technology,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2000
2000
Engelska 10 s.
Ingår i: Proceedings of the 3rd International Conference on Disability, Virtual Reality & Associated Technologies. ; , s. 287-296
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • When a Virtual Environment (VE) is designed, decisions regarding the navigation of the viewpoint, interaction with objects, and the behavior of the VE itself are made. Each of these can affect the usability and the cognitive load on the user. A VE that had previously been constructed as a prototype tool for the assessment of brain injury has been studied to establish the consequences of such design decisions. Six people, two with brain injury, have used the VE to perform a specific task (brewing coffee) a total of ten times over two sessions separated by a week. These trials were video recorded and analysed. Results and implications are presented and discussed.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Produktionsteknik, arbetsvetenskap och ergonomi (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics (hsv//eng)

Nyckelord

virtual reality
usability
brain injury
interaction
training

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy