Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:5511751b-0828-4e8b-b6b9-87d15d77fdbe" >
Non-WSSUS vehicular...
Non-WSSUS vehicular channel characterization in highway and urban scenarios at 5.2 GHz using the local scattering function
-
Paier, Alexander (författare)
-
Zemen, Thomas (författare)
-
Bernado, Laura (författare)
-
visa fler...
-
Matz, Gerald (författare)
-
- Kåredal, Johan (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
Czink, Nicolai (författare)
-
Dumard, Charlotte (författare)
-
- Tufvesson, Fredrik (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
- Molisch, Andreas (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
Mecklenbräuker, Christoph (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2008
- 2008
- Engelska.
-
Ingår i: ; , s. 9-15
- Relaterad länk:
-
https://portal.resea... (primary) (free)
-
visa fler...
-
https://lup.lub.lu.s...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The fading process in high speed vehicular traffic telematic applications at 5 GHz is expected to fulfill the wide-sense stationarity uncorrelated scattering (WSSUS) assumption for very short time-intervals only. In order to test this assumption we apply the concept of a local time– and frequency–variant scattering function, which we estimate from measurements of vehicle-to-vehicle wave propagation channels by means of a multi-window spectrogram. The obtained temporal sequence of local scattering functions (LSF) is used to calculate a collinearity measure. We define the stationarity time as the support of the region where the collinearity exceeds a certain threshold. The stationarity time is the maximum time duration over which the WSSUS assumption is valid. Measurements from an highway with vehicles driving in opposite directions show stationarity times as small as 23 ms whereas vehicles driving in the same direction show stationarity times of 1479 ms.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- kon (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
- Av författaren/redakt...
-
Paier, Alexander
-
Zemen, Thomas
-
Bernado, Laura
-
Matz, Gerald
-
Kåredal, Johan
-
Czink, Nicolai
-
visa fler...
-
Dumard, Charlott ...
-
Tufvesson, Fredr ...
-
Molisch, Andreas
-
Mecklenbräuker, ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
-
TEKNIK OCH TEKNO ...
-
och Elektroteknik oc ...
- Av lärosätet
-
Lunds universitet