Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:72be1c24-5e89-4031-9d08-9e2d76734f84" >
Exploring the Impac...
-
Brante, Eva Wennås,1961Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
(författare)
Exploring the Impact of Contrasting Cases in Text and Picture Processing
- Artikel/kapitelEngelska2013
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2016-02-29
-
Informa UK Limited,2013
-
24 s.
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:lup.lub.lu.se:72be1c24-5e89-4031-9d08-9e2d76734f84
-
https://lup.lub.lu.se/record/4246474URI
-
https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674708DOI
-
https://gup.ub.gu.se/publication/191458URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
Anmärkningar
-
Abstract Multimodal learning materials are frequently met in education assuming enhanced learning outcomes. This study examined whether contrasts in such materials are likely to support reading comprehension for all readers. Young adults (n=46) met either text-only or text+picture material. Participants (19 with low phonological awareness [PA] and 27 controls with high PA) thereafter answered open interview questions to check for reading comprehension. Learning materials were designed to focus readers on aspects critical to understanding the content by the use of contrasts; eye-tracking was used as method. Well-known pictures aided information recall, but contrasts described in the text were most effective for learning.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Holmqvist Olander, Mona,1961Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xholmo
(författare)
-
Nyström, MarcusLund University,Lunds universitet,Humanistlaboratoriet,Fakultetsgemensamma verksamheter,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Lund University Humanities Lab,Units,Joint Faculties of Humanities and Theology(Swepub:lu)it-mny
(författare)
-
Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Journal of Visual Literacy: Informa UK Limited32:2, s. 15-381051-144X2379-6529
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas