SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:7f60b44c-fa34-49a4-95f7-541bfc9146a4"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:7f60b44c-fa34-49a4-95f7-541bfc9146a4" > Existential Questio...

Existential Questions in Research and Education in the Shape of a Response to Sven Hartman

Selander, Sven-Åke (författare)
Lund University,Lunds universitet,Kyrko- och missionsstudier,Centrum för teologi och religionsvetenskap,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Church and Mission Studies,Centre for Theology and Religious Studies,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology
Ristiniemi, Jari (redaktör/utgivare)
Skeie, Geir (redaktör/utgivare)
visa fler...
Sporre, Karin (redaktör/utgivare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018
2018
Engelska.
Ingår i: Challenging Life : Existential Questions as a Resource for Education - Existential Questions as a Resource for Education. - 1862-9547. - 9783830938866 - 9783830988861 ; 37, s. 47-65
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Over the past 50 years, the concept existential question has played a less prominent role in upper secondary school curricula. The interpretation of the world view perspective has been retained until the curriculum 2000. Perspectives of personal development and interpretation of life in upper secondary school have almost disappeared. The syllabus has been content centred, reflective and analytical in priciple. Hartman says that this is a result of a growing secularization and pluralism and a scientific spirit in society. Against this, one might argue that secularization does not necessarily mean just scientific spirit. Secularization might as well mean greater transparency and boldness to discuss existential questions and life interpretation. In addition to the overall factors in society, a contributing factor in my opinion has been the evaluation system as a basis for grading. Reasoning and interpretation of ones's own proposal is difficult to measure, and so is defining what skills can be required to the students. Perhaps it is important to realize that everything in school does not be measurable in order to be meaningful.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

Challenging Life

Publikations- och innehållstyp

kap (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Selander, Sven-Å ...
Ristiniemi, Jari
Skeie, Geir
Sporre, Karin
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Challenging Life ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy