SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:87e038e0-561e-49cd-9b15-8545d8c26d44"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:87e038e0-561e-49cd-9b15-8545d8c26d44" > Persons’ various ex...

Persons’ various experiences of learning processes in patient education for osteoarthritis, a qualitative phenomenographic approach

Larsson, Ingalill (författare)
Lund University,Lunds universitet,Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering,Forskargrupper vid Lunds universitet,Human Movement: health and rehabilitation,Lund University Research Groups
Sundén, Anne (författare)
Lund University,Lunds universitet,Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering,Forskargrupper vid Lunds universitet,Human Movement: health and rehabilitation,Lund University Research Groups
Ekvall Hansson, Eva (författare)
Lund University,Lunds universitet,Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering,Forskargrupper vid Lunds universitet,Human Movement: health and rehabilitation,Lund University Research Groups
 (creator_code:org_t)
2018-03-30
2019
Engelska 10 s.
Ingår i: Physiotherapy Theory and Practice. - : Informa UK Limited. - 0959-3985 .- 1532-5040. ; 35:8, s. 738-747
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Background: Patient education (PE) is a core treatment of osteoarthritis (OA) with the aim to increase persons’ knowledge, self-efficacy, and empowerment. Objective: To describe person’s various experiences of learning processes in PE for OA. Design: Phenomenography. Method: Semi-structured interviews were performed with the same persons, pre- (11) and post- (9) education. Results: Various experiences on learning processes were found and were described in an outcome space. Achieving knowledge describes self-regulated learning and strongly relates to Control, which describes a high order cognitive learning skill, and minor to Confirm, which describes a cognitive learning skill based on recognition and application. Receiving knowledge describes the expectancy of learning regulated from the educator and strongly relates to Comply, which describes a low-order cognitive learning skill, and minor to Confirm. Conclusion: Different experiences of motivation and learning impact on persons’ learning processes which, in turn, influence the persons’ capability to accomplish self-efficacy and empowerment. The outcome space may serve as a basis for discussions between healthcare educators involved in PE to better understand what learning implies and to develop PE further.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Sjukgymnastik (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Physiotherapy (hsv//eng)

Nyckelord

empowerment
learning processes
osteoarthritis
Patient education
phenomenography

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Larsson, Ingalil ...
Sundén, Anne
Ekvall Hansson, ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Sjukgymnastik
Artiklar i publikationen
Physiotherapy Th ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy