SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:923664e0-b249-441a-8c1e-98ba7c962bef"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:923664e0-b249-441a-8c1e-98ba7c962bef" > Giving the crucial ...

Giving the crucial information: performance on a referential communication task in Swedish children with language impairment

Reuterskiöld, Christina (författare)
Lund University,Lunds universitet,Logopedi, foniatri och audiologi,Sektion IV,Institutionen för kliniska vetenskaper, Lund,Medicinska fakulteten,Logopedics, Phoniatrics and Audiology,Section IV,Department of Clinical Sciences, Lund,Faculty of Medicine
Nettelbladt, Ulrika (författare)
Lund University,Lunds universitet,Logopedi, foniatri och audiologi,Sektion IV,Institutionen för kliniska vetenskaper, Lund,Medicinska fakulteten,Logopedics, Phoniatrics and Audiology,Section IV,Department of Clinical Sciences, Lund,Faculty of Medicine
Sahlén, Birgitta (författare)
Lund University,Lunds universitet,Logopedi, foniatri och audiologi,Sektion IV,Institutionen för kliniska vetenskaper, Lund,Medicinska fakulteten,Logopedics, Phoniatrics and Audiology,Section IV,Department of Clinical Sciences, Lund,Faculty of Medicine
 (creator_code:org_t)
Wiley, 2001
2001
Engelska.
Ingår i: International Journal of Language & Communication Disorders. - : Wiley. - 1368-2822 .- 1460-6984. ; 36:4, s. 433-445
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The study focused on the performance of a group of Swedish children with language impairment (LI) on a referential communication task as a step in the investigation of their pragmatic skills. The task entailed choosing a single card from a selection of 16 depicting a face and describing it well enough for the opponent in order for him/her to pick the correct one from his/her identical array of cards laid out behind a barrier. To give an adequate description, the player had to understand that four dimensions had to be described in order for the other person to choose the correct card. The participating children had been part of a previous study on narrative skills in children with LI. A few of them with rather poor language comprehension had shown utterances during story generation judged to be irrelevant to both the listener and the task. In the present study, language comprehension did not significantly correlate to performance on the referential communication task. The participants performed at the level of their peers without LI and there was no significant difference between the amount of relevant or irrelevant information when the children with LI interacted with an adult or with a friend. The results are discussed in relation to recent research.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Annan medicin och hälsovetenskap -- Övrig annan medicin och hälsovetenskap (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Other Medical and Health Sciences -- Other Medical and Health Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)

Nyckelord

Referential
Communication
Task
Language
Comprehension
Adult
Or
Peer

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Reuterskiöld, Ch ...
Nettelbladt, Ulr ...
Sahlén, Birgitta
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Annan medicin oc ...
och Övrig annan medi ...
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy