Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:9ae94131-ae07-44a1-81e9-aa2c80d592e8" >
Kvalitet och kritis...
Kvalitet och kritiskt tänkande
-
Tham, Carl (redaktör/utgivare)
-
Svingby, Gunilla (redaktör/utgivare)
-
Nilsson, Karl-Axel (redaktör/utgivare)
-
visa fler...
-
- Persson, Anders (redaktör/utgivare)
- Lund University,Lunds universitet,Utbildningsvetenskap,Institutionen för utbildningsvetenskap,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Sociologi,Sociologiska institutionen,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Educational Sciences,Department of Educational Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Sociology,Department of Sociology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
-
- Persson, Anders (redaktör/utgivare)
- Lund University,Lunds universitet,Utbildningsvetenskap,Institutionen för utbildningsvetenskap,Institutioner,Humanistiska och teologiska fakulteterna,Sociologi,Sociologiska institutionen,Samhällsvetenskapliga institutioner och centrumbildningar,Samhällsvetenskapliga fakulteten,Educational Sciences,Department of Educational Sciences,Departments,Joint Faculties of Humanities and Theology,Sociology,Department of Sociology,Departments of Administrative, Economic and Social Sciences,Faculty of Social Sciences
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 918907825X
- 1997
- Svenska 67 s.
-
Serie: Research report
- Relaterad länk:
-
https://lup.lub.lu.s...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Denna rapport dokumenterar de föredrag som hölls vid konferensen Kvalitet och kritiskt tänkande som anordnades av Sociologiska institituionen i Lund våren 1997. Syftet med konferensen var att belysa kritiskt tänkande som kvalitetskriterium inom universitetsutbildningen. I skriften reflekterar utbildningsminister Carl Tham över kritiskt tänkande ur ett utbildningspolitiskt perspektiv. Gunilla Svingby, professor i pedagogik vid Lärarhögskolan i Malmö, gör en översikt över forskning om förhållandet mellan lärande och kritiskt tänkande. Karl-Axel Nilsson, Lunds universitets utvärderingschef, funderar i sin text över hur universitetsutbildningens bidrag till kritiskt tänkande kan utvärderas. Anders Persson diskuterar i sin uppsats universitetsutbildningens olika kvalitetsdimensioner.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Sociologi -- Sociologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Sociology -- Sociology (hsv//eng)
Nyckelord
- kvalitet
- kritiskt tänkande
- utbildningspolitik
- högre utbildning
- sociologi
- sociology
- utbildningsvetenskap
- educational sciences
- sociology
- educational sciences
- kritiskt tänkande
- kvalitet
- utvärdering
Publikations- och innehållstyp
- sam (ämneskategori)
- vet (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas