SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:d5b917d3-31c4-4ef7-af9a-0980da163272"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:d5b917d3-31c4-4ef7-af9a-0980da163272" > CFD Investigation o...

CFD Investigation on Injection Strategy and Gasoline Quality Impact on In-Cylinder Temperature Distribution and Heat Transfer in PPC

Fridriksson, Helgi (författare)
Lund University,Lunds universitet,Värmeöverföring,Institutionen för energivetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Heat Transfer,Department of Energy Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Hajireza, Shahrokh (författare)
Lund University,Lunds universitet,Värmeöverföring,Institutionen för energivetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Heat Transfer,Department of Energy Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Sundén, Bengt (författare)
Lund University,Lunds universitet,Värmeöverföring,Institutionen för energivetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Heat Transfer,Department of Energy Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa fler...
Tunér, Martin (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för energivetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Energy Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2013-09-08
2013
Engelska 13 s.
Ingår i: [Host publication title missing]. - 400 Commonwealth Drive, Warrendale, PA, United States : SAE International.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Recently, internal combustion engine design has been moving towards downsized, more efficient engines. One key in designing a more efficient engine is the control of heat losses, i.e., improvements of the thermodynamic cycle. Therefore, there is increasing interest in examining and documenting the heat transfer process of an internal combustion engine. A heavy-duty diesel engine was modeled with a commercial CFD code in order to examine the effects of two different gasoline fuels, and the injection strategy used, on heat transfer within the engine cylinder in a partially premixed combustion (PPC) mode. The investigation on the fuel quality and injection strategy indicates that the introduction of a pilot injection is more beneficial in order to lower heat transfer, than adjusting the fuel quality. This is due to reduced wall exposure to higher temperature gases and more equally distributed heat losses in the combustion chamber. A comparison was also made between two loads with the same fuel quality and injection strategy, which revealed that even though the relative heat load to the walls was higher in the lower load case, the gross indicated efficiency was higher, due to a lower value of the exhaust energy.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Maskinteknik -- Energiteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Mechanical Engineering -- Energy Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

CFD
Heat Transfer
PPC Engine
Injection Strategy
Gasoline Quality

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fridriksson, Hel ...
Hajireza, Shahro ...
Sundén, Bengt
Tunér, Martin
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Energiteknik
Artiklar i publikationen
SAE Technical Pa ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy