SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:dfa7a3e5-ee2a-46bb-8196-63666fa56be3"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:dfa7a3e5-ee2a-46bb-8196-63666fa56be3" > From Face-to-Face t...

  • Eftring, HåkanLund University,Lunds universitet,Certec - Rehabiliteringsteknik och Design,Institutionen för designvetenskaper,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Certec - Rehabilitation Engineering and Design,Department of Design Sciences,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH (författare)

From Face-to-Face to Online UDeL Camps : Supporting Staff at Higher Education Institutions in Developing Universal Design for eLearning (UDeL)

  • Artikel/kapitelEngelska2021

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2021
  • 17 s.

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:lup.lub.lu.se:dfa7a3e5-ee2a-46bb-8196-63666fa56be3
  • https://lup.lub.lu.se/record/dfa7a3e5-ee2a-46bb-8196-63666fa56be3URI
  • https://doi.org/10.3233/SHTI210392DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype

Anmärkningar

  • The TINEL Project is running a series of camps for staff at higher education institution to support them in developing inclusive eLearning. The first camp was conducted face-to-face, but the coronavirus pandemic meant that the second camp was conducted online. This created a case study in inclusive eLearning in itself and allowed us to experience and reflect on the challenges and opportunities of inclusive online teaching and learning. This paper presents the structure and content of the two camps, our reflections on moving from a face-to-face to an online situation and our elaboration how the UDL principles apply to eLearning to create Universal Design for eLearning (UDeL). We found that because we already had a syllabus for the camp prepared, transferring it to an online camp did not present a great number of challenges. Some aspects of the online situation were actually advantageous (e.g. presenting all materials digitally and making them fully accessible) while others were difficult to overcome (e.g. engaging all participants in online activities and discussions). We provide a set of recommendations of how to implement the three principles of UDL in eLearning situations.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Olaussen, Elinor JeanetteNational Coordinator of Accessibility of Higher Education in Norway (Universell),Norwegian University of Science and Technology (författare)
  • Petrie, HelenUniversity of York (författare)
  • Saarela, MerjaHamk University Of Applied Sciences (författare)
  • Ladonlahti, TarjaUniversity of Jyväskylä (författare)
  • Torkildsby, Anne BrittNorwegian University of Science and Technology (författare)
  • Verma, Ira (redaktör/utgivare)
  • Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignInstitutionen för designvetenskaper (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Universal Design 2021 : From Special to Mainstream Solutions - From Special to Mainstream Solutions282, s. 144-1601879-83650926-96309781643681900

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy