SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/25556397-bb28-459e-b7ea-c8c3c4e4286c"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/25556397-bb28-459e-b7ea-c8c3c4e4286c" > Högskolepedagogisk ...

Högskolepedagogisk debatt : Rättssäker examination och artificiell intelligens

Landgren, Johan (redaktör/utgivare)
Library and Higher Education Development,Bibliotek och högskolepedagogik
Eklöf, Anders (redaktör/utgivare)
Faculty of Education,Department of Primary Teacher Education,Research on relational pedagogy,Fakulteten för lärarutbildning,Avdelningen för grundlärarutbildning F–6,Forskning Relationell Pedagogik
Nilsson, Lars-Erik (redaktör/utgivare)
Faculty of Education,Research on relational pedagogy,Department of Primary Teacher Education,Fakulteten för lärarutbildning,Forskning Relationell Pedagogik,Avdelningen för grundlärarutbildning F–6
 (creator_code:org_t)
Kristianstad : Kristianstad University Press, 2024
Svenska 94
Serie: Högskolepedagogisk debatt, 2004-3929 2000-9216
  • Samlingsverk (redaktörskap) (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Det föreliggande temanumret har fått titeln Rättssäker examination och artificiell intelligens (AI). Vad som impliceras är någon form av relation mellan de båda fenomenen. Lärosäten är hårt pressade att reda ut vilken den relationen egentligen är. Det finns inga givna svar så det är bäddat för att vi skall bli den sortens kunskapsorganisationer vi är menade att vara – sökande, prestigelösa och öppna för debatt om hur AI-applikationer inom i stort sett hela vår verksamhet kan användas på ett försvarbart sätt.

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
sam (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy