1. |
|
|
2. |
-
1968 och pedagogiken
- 2020. - 1
-
Editorial collection (peer-reviewed)abstract
- Som ett av samtidshistoriens mest legendariska år förknippas 1968 med ungdomsuppror, studentrevolter och strejker. Men hur påverkade händelserna kring 68 pedagogiken och utbildningen? Det är den frågan som står i centrum i denna antologi där titelns båda huvudbegrepp förstås i vid mening.1968 står således inte bara för året då studenterna vid Stockholms universitet ockuperade sitt eget kårhus och miljontals människor demonstrerade på gatorna i Paris och många andra storstäder runt om i världen utan också mycket annat som hände vid den här tiden och som kan kopplas till sextio- och sjuttiotalets bredare vänsterradikalisering. Och förutom själva pedagogikämnet handlar det om skolsystemet, universiteten och folkbildningen liksom den vidare diskussionen om hur ett gott samhälle kan skapas med hjälp av skola och utbildning.Samtidigt aktualiseras frågan om vad vi idag, drygt femtio år senare, har att lära av denna tid då man fortfarande var övertygad om att en annan värld – och därmed en annan skola och pedagogik – var möjlig och då det ansågs vara realistiskt att kräva det omöjliga.
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
-
21 evaluations – what do they teach us? : A synthesis of a number of evaluations in the environmental area over the period 2000-2003
- 2004
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- Over the period 2000-2003, the Swedish Environmental Protection Agency carried out or assisted in around 20 evaluations of environmental work in the country. We have looked, for instance, at a number of instruments in the environmental area, how work towards some of the national environmental quality objectives is progressing and how some of the large appropriations in specifi c areas are used. The evaluations have provided valuable knowledge which will be put to use in the Swedish EPA, the Government Offi ces and other authorities and agencies in Sweden. They have led to changes and have been used for example in the “in-depth evaluation” of the environmental objectives and in investigations of instruments. Some have been used as study material at universities and colleges.This report represents an attempt at a synthesis of the 21 evaluations. It also contains a fact sheet for each evaluation, which, in a highly abridged form, states the more important observations, conclusions and proposals. The aim, target group and method of evaluation for each evaluation are presented in the fact sheets. We hope that the report will also be of interest and of use as worthwhile reading material for people who work outside Sweden, for example on method development in the environmental area.Original title: 21 utvärderingar – vad lär de oss? En syntes av ett antal utvärderingar på miljöområdet åren 2000 – 2003. ISBN 91-620-5366-3.
|
|
10. |
|
|