SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L4X0:1404 0905 "

Search: L4X0:1404 0905

  • Result 1-10 of 11
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Andersson, Elisabeth, et al. (author)
  • Mentorshandbok
  • 2006
  • Reports (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Bartomeus, Gloria (author)
  • The role of cognitive styles in e-learning
  • 2003
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Background: several cognitive and learning style models (Curry’s taxonomy, Gardner, Dunn and Dunn, etc.) and literature related to flexible learning (Keegan, Moore, Bates). Purpose of dissertation: To investigate the existence of previous studies relating to a particular cognitive style of the e-learning student with factors such as an improved outcome of on-line courses, a preference for e-learning instead of traditional on-campus education and other relevant questions. Method: literature review of cognitive styles and distance education followed by an analysis of the implications of the cognitive styles of the students and their suitability for on-line courses. Main results: Although there’s extensive literature related to both cognitive styles and e-learning in a independent way, a lack of studies and specific theoretical frameworks relating cognitive styles to the particularities of e-learning was encountered. Characteristics such as field independence/ level of socialisation and locus of control may influence the adequacy of the student to e-learning courses.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Hulthén, Ulla (author)
  • Lässtuga
  • 2006
  • Reports (other academic/artistic)
  •  
9.
  • Mårtensson, Anne-Sofie, et al. (author)
  • Skolverket går emot högskolornas önskemål om förkunskaper i fysik och matematik : granskning av inkomna remissvar, matematik och fysik på naturvetenskapsprogrammet i Gy 2011
  • 2010
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Skolverket har i gymnasiereformen Gy 2011 i praktiken fått överta ansvaret för vilka gymnasiekurser som kan anges som förkunskapskrav inför högskolestudier. Hittills har detta beslutats av Högskoleverket, men framöver kan bara de kurser Skolverket låter ingå i inriktning Naturvetenskap på naturvetenskapsprogrammet bli behörighetsgivande. I remissomgången inför Gy 2011 har företrädare för sexton lärosäten med rätt att utfärda examina inom grundläggande högskoleutbildning och forskarutbildning yttrat sig om omfattningen av matematik och fysik i denna inriktning. Av dessa har femton förespråkat 500 p matematik och 300 p fysik. Skolverket har inte hörsammat högskolornas synpunkter utan i rapport till regeringen den 15 februari 2010 angett att 200 p fysik och 400 p matematik avses ge behörighet till alla naturvetenskapliga, matematiska och tekniska högskoleutbildningar. För fysikämnets del innebär detta att studenterna påbörjar högskolestudierna med 25 % mindre gymnasieundervisning än vad de har idag. Utbildningar som berörs är bland annat utbildning till apotekare, läkare, optiker, sjukhusfysiker, tandläkare, veterinärer, samt olika ingenjörs- och lärarutbildningar.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 11

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view