SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L773:9147049839 "

Search: L773:9147049839

  • Result 1-3 of 3
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Bagga-Gupta, Sangeeta, 1962- (author)
  • Tid, rum och visuell tvåspråkighet
  • 2001
  • In: Interaktion i pedagogiska sammanhang. - Stockholm : Liber. - 9147049839 ; , s. 125-142
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Bergqvist, Kerstin, 1944-, et al. (author)
  • Introduktion och forskningsöversikt
  • 2001. - 1
  • In: Interaktion i pedagogiska sammanhang. - Stockholm : Liber. - 9147049839 - 9789147049837 ; , s. 9-35
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? Författarna till Interaktion i pedagogiska sammanhang presenterar ett perspektiv för att svara på sådana frågor, och visar i sex undersökande kapitel hur perspektivet kan användas. Bokens utgångspunkt är konstruktionistisk. Det innebär att socialisation och lärande ses som något skapat i interaktion. Med den utgångspunkten är det nödvändigt att i detalj analysera barn och ungdomars interaktion - med varandra och med vuxna - för att förstå vilka erfarenheter de gör i olika pedagogiska sammanhang.
  •  
3.
  • Bergqvist, Kerstin, 1944- (author)
  • Skolarbete som interaktion
  • 2001. - 1
  • In: Interaktion i pedagogiska sammanhang. - Stockholm : Liber. - 9147049839 - 9789147049837 ; , s. 36-52
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Hur går det till när barn leker eller när ungdomar samtalar i skolan, och vad betyder leken och samtalen för deras lärande, socialisation och identitetsskapande? Författarna till Interaktion i pedagogiska sammanhang presenterar ett perspektiv för att svara på sådana frågor, och visar i sex undersökande kapitel hur perspektivet kan användas. Bokens utgångspunkt är konstruktionistisk. Det innebär att socialisation och lärande ses som något skapat i interaktion. Med den utgångspunkten är det nödvändigt att i detalj analysera barn och ungdomars interaktion - med varandra och med vuxna - för att förstå vilka erfarenheter de gör i olika pedagogiska sammanhang.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-3 of 3
Type of publication
book chapter (3)
Type of content
other academic/artistic (3)
Author/Editor
Bergqvist, Kerstin, ... (2)
Evaldsson, Ann-Carit ... (1)
Bagga-Gupta, Sangeet ... (1)
Lindblad, Sverker (1)
Sahlström, Fritjof (1)
University
Linköping University (2)
Örebro University (1)
Jönköping University (1)
Language
Swedish (3)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view