SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L773:9789144071985 "

Search: L773:9789144071985

  • Result 1-10 of 12
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Barow, Thomas, 1969- (author)
  • Mångfaldens didaktik
  • 2013. - 1
  • In: Mångfald och differentiering. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 107-125
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
3.
  •  
4.
  • Fihn, Gunilla, et al. (author)
  • Dramapedagogik, estetik och lärande
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering. Inkludering i praktisk tillämpning. - : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 175-188
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
5.
  • Flobrant, Douglas, et al. (author)
  • Hälsofrämjande ledarskap
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering : Inkludering i praktisk tillämpning. - : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 161-174
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
6.
  • Häggström, Margaretha, 1962 (author)
  • Delaktighet och kommunikation genom visuell representation
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering. Inkludering i praktisk tillämpning.. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 237-252
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • För att finna elevers drivkrafter krävs en uppriktig nyfikenhet på elevernas vardagsliv, intresse för barns och ungas kulturer, respekt för deras världar och förståelse för den enskilde elevens behov. Som lärare gäller det att vara lyhörd för sina elevers önskningar och att vara öppen för olika typer av kommunikationsformer, för att aktivt kunna arbeta med kommunikation och delaktighet. En utgångspunkt kan vara att arbeta med foto, iscensättning och sociala medier.
  •  
7.
  • Jensen, Mikael, 1969 (author)
  • Kommunikativa perspektiv på undervisning och lek
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering. Inkludering i praktisk tillämpning. Thomas Barow (red.). - Lund : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 127-144
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
8.
  •  
9.
  • Larsson, Ingamay, et al. (author)
  • Frihet under ansvar
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering : Inkludering i praktisk tillämpning. - : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 219-236
  • Book chapter (peer-reviewed)
  •  
10.
  • Norrström, Anna, et al. (author)
  • Vilken skola vill vi ha?
  • 2013
  • In: Mångfald och differentiering: Inkludering i praktisk tillämpning. - : Studentlitteratur. - 9789144071985 ; , s. 29-49
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Kapitlet beskriver den inkluderande målsättningen att alla elever ska gå i vanliga klasser i den obligatoriska skolan där de får möjlighet att känna gemenskap och delaktighet. Visionen om en sammanhållen skola bygger på idéer om demokrati, rättvisa och solidaritet. Det har dock varit svårt att realisera visionen om en skola som förmår möta heterogena elevgrupper där varje elev får utvecklas och lära efter egen förutsättning i samhörighet med andra. I vårt konkurrensinriktade samhälle har dessutom strävan efter en inkluderande skola ifrågasatts. Kapitlet belyser bl.a. bevekelsegrunder för inkludering, elevers olikheter och kategorisering av elever. Författaren ställer frågor som: "Vad är en god skola?" och "Vilken skola vill vi ha?"
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 12

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view