SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L773:9789147130627 "

Search: L773:9789147130627

  • Result 1-7 of 7
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  •  
3.
  • Dahl, Marianne, 1955-, et al. (author)
  • En väg till professionell yrkesutövning
  • 2019. - 1
  • In: Att skapa en professionell identitet. - Stockholm : Liber. - 9789147130627 ; , s. 201-210
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • I kapitlet behandlas delaktighet och samverkan, två aspekter som med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala i utbildningsinriktade arbeten. Vidare diskuteras kunskapsutveckling genom dokumentation som ett led i systematiskt kvalitetsarbete samt hur studenternas professionella identitet stärks genom reflektion. 
  •  
4.
  • Eek-Karlsson, Liselotte, 1955- (author)
  • "Man vill ju inte bara vara en hjälplärare"
  • 2019. - 1
  • In: Att skapa en professionell identitet. - Stockholm : Liber. - 9789147130627 ; , s. 83-104
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • I kapitlet behandlas delaktighet och samverkan, två aspekter som med vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet är centrala i utbildningsinriktade arbeten. Vidare diskuteras kunskapsutveckling genom dokumentation som ett led i systematiskt kvalitetsarbete samt hur studenternas professionella identitet stärks genom reflektion. 
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  • Perselli, Ann-Katrin, 1958- (author)
  • Om att utveckla och förändra undervisning med digitala verktyg i fritidshem
  • 2019. - 1
  • In: Att skapa en professionell identitet.. - Stockholm : Liber. - 9789147130627 ; , s. 132-161
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • I takt med att samhället i stort digitaliseras ökar även kraven på att skolan, men även förskolan och fritidshemmen, följer med i den digitala utvecklingen. Digitala verktyg i undervisning, som t.ex. surfplattor, datorer, olika program och appar, har fått allt större betydelse under senare år inom det svenska skolväsendet, från förskola och fritidshem till universitet. Ett tydligt tecken på detta är uppdateringen av läroplaner och styrdokument i enlighet med regeringens beslut om en nationell digitaliseringsstrategi (Regeringen, 2017). Exempelvis skärptes kraven på att elever i alla skolformer ska ges förutsättningar att utveckla digital kompetens i läroplanen för grundskola och fritidshem (se t.ex. Skolverket, 2018). Det innebär att lärare, oavsett skolform, förväntas planera och genomföra undervisning med digitala verktyg som ger elever grundläggande förutsättningar i sitt livslånga lärande. Kravet på digitalisering och digital kompetens för såväl lärare som elever uppfattar studenter på grundlärarutbildningen med inriktning mot fritidshem som ett utmanande utvecklingsområde för fritidshemmen. I detta kapitel behandlar jag fem självständiga arbeten i form av utvecklingsarbeten som har bedrivits och genomförts med inspiration av en aktionsforskningsmodell.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-7 of 7

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view