1. |
- Axelson, Tomas, 1960-
(author)
-
Film och existentiell hälsa
- 2016
-
In: Kultur och hälsa i praktiken. - : Göteborgs universitet. - 9789188348722 ; , s. 247-269
-
Book chapter (peer-reviewed)
|
|
2. |
|
|
3. |
- Kardemark, Wilhelm, 1980
(author)
-
Om hälsa och meningen med träning
- 2016
-
In: Kultur och hälsa i praktiken / Ola Sigurdson och Annica Sjölander [red.]. - Göteborg : Centrum för kultur och hälsa, Göteborgs universitet. - 9789188348722 ; , s. 65-90
-
Book chapter (peer-reviewed)
|
|
4. |
- Lepp, Margret, 1954
(author)
-
Drama och lärande i vårdutbildningar
- 2016
-
In: Kultur och Hälsa i praktiken. - Göteborg : Göteborgs universitet. - 9789188348722 ; , s. 193-205
-
Book chapter (other academic/artistic)abstract
- Intresset för området kultur och hälsa är stort. Åtskilliga verksamheter i kommuner och landsting arbetar aktivt med kultur och hälsa. Därför blir det allt viktigare att ta tillvara på den kunskap som skapas inom dessa verksamheter och att möjliggöra ett utbyte av erfarenheter. Kultur och hälsa i praktiken presenterar i fjorton kapitel hur man kan arbeta med kultur och hälsa inom olika verksamheter som exempel på gränsöverskridande samarbeten mellan praktik och forskning. Margrt Lepp är en av kapitelförfattarna.
|
|
5. |
- Lilliestam, Lars, 1951
(author)
-
Musiklyssning och hälsa
- 2016
-
In: Ola Sigurdson och Annica Sjölander (red.) Kutur och hälsa i praktiken. - Göteborg : Göteborgs universitet. Centrum för kultur och hälsa. - 9789188348722 ; , s. 271-297
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
6. |
- Sternö, Linda, 1976
(author)
-
Kameran som verktyg för delaktighet och inflytande i skolan
- 2016
-
In: Kultur och Hälsa i praktiken. - GÖTEBORG : LIR.SKRIFTER.VARIA. - 9789188348722
-
Book chapter (other academic/artistic)abstract
- Utgångspunkten för det här kapitlet är påståendet: kameran kan om rätt omständigheter råder vara ett verktyg för delaktighet och inflytande i skolan. I kapitlet beskrivs olika exempel på när det kameran har bidragit till delaktighet och inflytande, men också vilka de kritiska aspekterna i ett sådant arbete kan vara.
|
|