SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Amhag Lisbeth) "

Sökning: WFRF:(Amhag Lisbeth)

  • Resultat 1-10 av 40
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Bedömningsmatriser och självvärdering : om studenters delaktighet och lärande
  • 2008
  • Ingår i: Proceedings NU2008. - : Advanced Building Skins. ABS. ; , s. 291-295
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Det övergripande syftet med projektet var att säkerställa lärarnas bedömning av studenters prestationer och progression, men också att vidareutveckla bedömningsformer och verktyg för självvärdering så att studenter kan ta en aktivare del i sin utbildning och sitt lärande. Studiens resultat från kursutvärderingen visar att verktygen för självvärdering till viss del har bidragit till att synliggöra studenternas läroprocess, såväl individuellt som i grupp och därmed tydliggjort kopplingen till lärandemålen. Men resultatet pekar också på att studenterna är ovana vid att reflektera över det egna lärandet, men även att ge och ta till sig respons och värderingar. Att ge och få respons är det verktyg där studenterna betonar vikten av utbyte i grupp. Strategiloggen med självbedömning är det verktyg som studenterna menar främst främjar självreflektion och att synliggöra sitt eget lärande.
  •  
2.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Between I and other in written web-based dialogues
  • 2010
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • The presentation refers to the point when distance students begin to reflect on the meaning content and to different extents attain an understanding, agreement and experience meaningful learning. In this situated web-based "space", writer, text and reader are all included. The space is formed by the students’ understanding of both their own texts and others’ texts, as well as comparisons between them. The implications and results highlights that it is not enough to consider individual written, asynchronous dialogues in order to analyse learning. It is in social and dialogic interactions that understanding of different meaningful meanings is clarified and develops.
  •  
3.
  • Amhag, Lisbeth, et al. (författare)
  • Collaborative Learning as a Collective Competence when Students Use the Potential of Meaning in Asynchronous Dialogues
  • 2009
  • Ingår i: Computers and education. - : Elsevier. - 0360-1315 .- 1873-782X. ; 52:3, s. 656-667
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • The aim of this study is to examine and to describe how student teachers engaged in courses in web-based learning environments over a period of 40 weeks develop a collective competence to collaborate. The collective competence of collaboration is defined as the level of learning ability a group of students express when using dialogues as a tool for their own and other’s learning in a web-based learning environment. The students’ contributions to the course assignments, the group responses and the collaborative discussions and dialogues were analysed and interpreted based on Bakhtin’s and Rommetveit’s theories on dialogic interactions and meaning potentials. The results describe three different levels at which students use dialogues as a tool for learning when they collaborate within the group.
  •  
4.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Collective asynchronous argumentation in distance learning.
  • 2010
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • In the presentation describes an analytical tool based on Bakhtin’s theories of dialogues as a theoretical framework, and Toulmin’s argument pattern as a way to make the specific elements in the arguments and the different words with voices in the dialogues – as well as the dialogical relations between them – more explicit – and more visible. The pedagogical structure with group argumentations over a specific period, where dialogue exchange and collaboration are in focus, opens for the manifestation of written polyphony.
  •  
5.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Collective webinars in higher distance education
  • 2013
  • Ingår i: Collective webinars in higher distance education;ID 40354. - : AACE, E-Learn 2013.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • The aim of this paper is to study, compare and analyze students’ participation in synchronous webinars, directly F2F and their use of dialogue exchange and chat communications to develop an individual and collective meaning and understanding of the course content. Another aim is what possibilities flipped/inverted mini-lectures before follow-up webinars can provide as an expanded resource. One group of 15 students had synchronous webinars and one group of 22 students had flipped mini-lectures a week before follow-up webinars. The study joins the research tradition about sociocultural theories and computer supported collaborative learning, CSCL, as well the theoretical approach, termed Computer Self-Efficacy (CSE), concerned with individuals’ media and information literacy. Important conclusions from the results of collective synchronous webinars, flipped mini-lectures and chat communications are that they are important tools for students to be able to manage their learning activities and evaluate their participations, abilities and collaborative learning through communicative exchanges of knowledge. However, there are challenges for teachers to reach mutual engagement, common interests and joint creativity, but also use the role of technology in mediating interactions.
  •  
6.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Creativity in and between Collaborative Peer Assessment Processes in Higher Distance Education
  • 2013
  • Ingår i: Creative Education. - : Scientific Research Publishing. - 2151-4755 .- 2151-4771. ; 4:7A, s. 94-104
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • The study investigates in what ways the combination of self-assessment and collaborative peer assessment can sup-port students’ creative- and critical abilities, as well as providing opportunities for meta-cognitive learning. The study is informed by sociocultural theories research traditions and computer supported collaborative learning, CSCL. Data were collected from 22 student teachers peer assessment processes, including peer feedback and self-assessment dur-ing two consecutive 15 credit web-based courses. The analytical framework was based on Toulmin’s argument model (1958) and Hattie and Timperley´s (2007) feedback model. The results provide a broader perspective on collaborative peer assessment processes by distinguishing, identifying and describing the meaning content in the students´ peer feedback and self-assessment, and the relationships between these. Quality of content and creativity in formulating the responses, can be linked to creativity as “higher order thinking skills”. Peer assessment processes can thus func-tion as creative exercises or as a tool to support such skills.
  •  
7.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Design of Collaborative Peer Feedback with Self-assessment for Online Learning
  • 2012
  • Ingår i: Conference Proceedings. - : Aalborg Universitet, København. ; , s. 65-67
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • This paper focuses on how online course outlines can be designed to improve the impact and added value of collaborative peer activities in distance education. Data were collected from 22 student teachers’ peer feedback with self-assessments during two consecutive 15 credit web-based courses. The result shows that the quality in the collaborative peer feedback is developing between the two courses, but there is a lack of reflections in their self-assessments.
  •  
8.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • Dialogiska e-didaktiska strategier med responsgivning och argumentering för lärande på distans
  • 2011
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • Forskningsprojektet som rapporteras i detta paper fokuserar på hur distansstudenter lär sig att använda respons- och argumentationsprocesser som verktyg för lärande. Data samlades in från två distansgrupper, dels från 40 lärarstudenters responsgivning och diskussioner på fyra kursuppgifter om lärarens kunskaps- och lärandeuppdrag i två 15 hp nätbaserade kurser (N = 759), dels från 30 lärarstudenters argumentationer och diskussioner på en kursuppgift om lärarens ledarskap och roll i skolan i en 15 hp nätbaserad kurs (N = 253). Den teoretiska och analytiska ramen, som bygger på Bakhtins teorier om dialoger i studie ett, och tillsammans med Toulmins argumentmodell (TAP) i studie två, används för att bedöma kvaliteten på de skriftliga asynkrona responserna, argumentationerna och diskussionerna. Resultatet visar i vilken utsträckning studenterna kan urskilja, identifiera och beskriva meningsinnehållet i dialogerna och hur de utvecklas när meningsinnehållet konfronteras med andra fakta, påståenden och antaganden som bekräftas, motbevisas och/eller förklaras. De dialogiska mönstren med tillhörande excerpts, kan i förlängningen fungera som e-didaktiska strategier och redskap för att studenter och lärare ska få större kunskap om att förstå och utveckla meningsfulla och lärande dialoger i samspel med andra på nätet och därmed höja kvaliteten i nätbaserad undervisning.
  •  
9.
  • Amhag, Lisbeth (författare)
  • E-didactic Strategies with Peer Feedback Processes for Online Learning
  • 2011
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • This article focuses on strategies for how online course outlines can be designed to improve the use of collaborative peer feedback in distance education and how different dialogic patterns can be identified. Two separate studies were conducted to investigate students’ use of own and others' texts meaning content in their peer feedback as a tool for learning and how the content can be analysed. Data were collected from two student groups; one from 40 student teachers’ peer feedback and discussions of four assignments (N=759) from two 15 credit web-based courses; and one from 30 student teachers’ argumentations and discussions of one assignment (N=253) from one 15 credit web-based course. An analytical framework, based on Bakhtin’s theories of dialogues in study one, and combined with Toulmin’s argument pattern (TAP) in study two, are employed to assess the quality of the meaning of peer feedback and argumentations. A close investigation of the dialogical patterns shows the extent to which students distinguish, identify and describe the meaning content in their peer feedback that emerge in collaboration with other students in an online setting as an important aspect. The dialogue patterns that developed are illustrated in selected excerpts.
  •  
10.
  • Amhag, Lisbeth, et al. (författare)
  • e-Läranderesurser i Sverige
  • 2010
  • Ingår i: Från didaktik till e-didaktik. - : Malmö högskola. - 9789163377778 ; , s. 397-410
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Vi ger en kort översikt över distansundervisningens historia i Sverige. Vi presenterar sedan de vanligaste digitala resurserna som etablerats under senare år för utbildningsändamål. Vi delar dessa resurser i i två kategorier: Administrativa resurser. Dessa inkluderar LMS-system och andra system för administration av ansökan, registrering, studieresultat, kursmaterial, m.m. Vi presenterar studera.nu som är den svenska webbplatsen för ansökan till alla högre studier, Ladok och Skola24, de två resultatdatabaserna som används för registrering av studieresultat vid skola och högre utbildning över hela landet. Undervisningsresurser. Dessa är i huvudsak webb-baserade system innehållande material som kan användas i utbildning. Vi presenterar LIBRIS Uppsök och SwePub, Kungliga bibliotekets två databaser innehållande alla uppsatser och avhandlingar publicerade vid Svenska universitet. Vi tittar också på elektroniska bibliotekssystemet vid Malmö högskola som ett exempel på ett modernt digitalt bibliotekssystem. Slutligen diskuterar vi internationellt tillgängliga resurser som Wikipedia, Google Search och Google Scholar såväl som utbildningsaspekterna av sociala nätverkssystem som Facebook, MySpace och Classroom 2.0.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 40

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view