SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Badersten Björn) "

Search: WFRF:(Badersten Björn)

  • Result 1-10 of 43
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Amnér, Gunilla, et al. (author)
  • Dilemman vi lever
  • 2018
  • In: Pedagogiska dilemman: Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2016. - 9789188473158 ; 2016, s. 15-28
  • Conference paper (peer-reviewed)
  •  
2.
  • Anving, Terese, et al. (author)
  • Informationskompetens – generella färdigheter för fördjupat lärande
  • 2012
  • In: Proceedings, Lunds universitets utvecklingskonferens 11. - 9789197797467 ; , s. 107-116
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Förmågan att effektivt utnyttja och kritiskt förhålla sig till olika informationsresurser – ”information literacy” eller informationskompetens – är en central färdighet i det moderna samhället. Det utgör också en allt viktigare del av lärandet i högre utbildning. Syftet med detta paper är tvåfaldigt: 1) att problematisera relationen mellan informationskompetens som en generell färdighet och mer specifika ämnesorienterade kunskaper och färdigheter; 2) ge exempel på och utveckla redskap för lärare att på ett ämnesmässigt integrerat sätt arbeta med, utveckla och examinera studenternas informationskompetens. Ett huvudspår i framställningen är att synliggöra hur träningen i informationskompetens kan stimulera och hjälpa studenterna till fördjupade ämneskunskaper.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  •  
9.
  •  
10.
  • Badersten, Björn, et al. (author)
  • Den goda ämbetsmannen
  • 2008
  • In: Politikerna, tjänstemännen och makten.
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 43

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view