1. |
- Bartley, Kristina, et al.
(author)
-
Barnomsorg i tiden.
- 1994
-
Licentiate thesis (other academic/artistic)
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
- Bartley, Kristina, 1953-
(author)
-
Den provokativa (van)makten
- 2015
-
In: Arbetsmarknad & Arbetsliv. - Karlstad : Karlstads universitet. - 1400-9692 .- 2002-343X. ; 21:3, s. 42-56
-
Journal article (peer-reviewed)abstract
- Artikeln handlar om skolan som arbetsplats och arbetssituationer där personal haft svårigheter att hantera elevers provokationer och kränkt dem fysiskt och verbalt. En genomgång av ett antal skadeståndskrav visar att personal besvarat elevers provocerande beteende med disciplinerande makt, normaliserande makttekniker och olika försvars- och motståndsstrategier, vilka inte varit förenliga med det legitima yrkesutövandet eller ett professionellt förhållningssätt.
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
- Bartley, Kristina
(author)
-
FN : s konvention om barnets rättigheter : Om perspektiv och innehåll med relevans för skolan
- 2001
-
In: Utbildning och Demokrati. - : Örebro Universitet. - 1102-6472 .- 2001-7316. ; 10:2, s. 25-37
-
Journal article (peer-reviewed)abstract
- The article presents an overview of content and perspecitves in the U N Con- vention on the rights of the child. The four main categories of rights; the right to survive, the right to develop, the right to be protected and the right to participa- te are discussed. The distinction between absolute and relative rights, and bet- ween rights in view of the the child as object, and rights in view of the child as subject is elaborated. Different meanings of the concept ”child perspective” are discussed and the necessity to use a multi-dimensional approach to the concept is put forward, including the awareness that views on children also can be nega- tively loaded. The four fundamental articles in the Convention (articles 2, 3, 6 and 12) and the two articles concerned with schooling (articles 28 and 29) are presented and discussed with particular focus on their relevance for life in scho
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|