SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Bohlin Margareta 1975 ) "

Search: WFRF:(Bohlin Margareta 1975 )

  • Result 1-10 of 22
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Widén, Stephen E., 1975-, et al. (author)
  • Fusk och plagiat vid högskolan
  • 2007
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Denna rapport genomfördes inom ramen för högskolepedagogisk utbildning. Studien syftade till att undersöka studenters och lärares bedömning av fusk/plagiat och sätta detta i relation till tentamensformer. Ytterligare ett syfte var att beskriva studenters och lärares åsikter om vad som är fusk och vad eventuella skillnader mellan lärares och studenters åsikter kan bero på. Studien genomfördes som en enkätstudie bland lärare och studenter. Deltagarna ombads att bedöma sex olika vinjetter ifråga om grad av fusk samt om personen i vinjetten handlade omoraliskt eller moraliskt riktigt. Resultatet visade att examinationsformer som ur pedagogisk synvinkel underlättar eget reflekterande och lärande också är de former där studenterna anser att det är lättast att fuska. Både lärare och studenter bedömde fuskvinjetterna relativt likartat, däremot skiljde de sig något ifråga om den moraliska bedömningen av vinjetterna, där lärare ansåg att vissa beteenden var mer omoraliska jämfört med studenterna. Det fanns en osäkerhet både bland studenter och lärare ifråga om var gränsen för fusk och plagiat går. En del lärare ansåg att det var svårt att bedöma något som fusk såvida inte hänsyn togs till eventuella förklaringar och förmildrande omständigheter kring enskilda fall. Om det råder en stor osäkerhet om vad som är fusk, finns det en risk att definitionen av fusk landar i enskilda personers moraliska uppfattningar som inte nödvändigtvis baseras på kunskaper om rådande regler.
  •  
2.
  • Andersson, Åsa, et al. (author)
  • Adolescents' self-defining internet experiences
  • 2015
  • In: Technology and youth. - : Emerald Group Publishing Limited. - 9781784413057 - 9781785602641 ; , s. 105-131
  • Book chapter (peer-reviewed)abstract
    • AbstractPurposeThe purpose of this study was to investigate how young women and men perceive the Internet as a phenomenon and what role and meaning they ascribe to the Internet as an arena for defining themselves and for shaping their identity.Methodology/approachThe empirical data consist of narratives written by Swedish adolescents. Using content analysis the analysis was carried out in three steps: (1) finding categories and themes, (2) calculation of statistical differences in category frequencies, (3) a theoretically informed interpretation of central themes, using Bourdieu's concept of different forms of capital, and Giddens' concept of "pure relations."FindingsThe narratives exemplify how computer literacy and technological competence can be converted into social, cultural, and symbolic capital. Gender differences occur both in statistical differences between category frequencies in girls' and boys' narratives and in the interpretation of central themes. But there are also several examples that show more complex and contradictory tendencies, exceeding or transformative of gender differences and hierarchy.Originality/valueThis study considers adolescents' own perspectives on an arena of great importance. The analyses have been performed both qualitatively and quantitatively, which gives a nuanced picture of young people's self-defining experiences on the Internet.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  • Bohlin, Margareta, 1970-, et al. (author)
  • Risktagande : Hot eller utveckling?
  • 2008
  • In: Ung på 2000-talet. - Trollhättan : Högskolan Väst. - 9789197794305 ; , s. 93-107
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Bohlin, Margareta, 1970-, et al. (author)
  • University teacher and student judgments on misleading behavior in study situations
  • 2016
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • This study deals with teachers' and students' judgments of misleading (e.g. cheating or plagiarism) behaviors during examinations. The data was collected at a university in Sweden using a questionnaire presenting specific behaviors to bejudged. In total, 253 individuals completed the questionnaire. The teachers, incontrast to the students, tended to judge the behaviors presented as more serious. There was, however, plenty of variation in the judgments made by both teachers and students. Although the teachers, on average, tended to judge the behaviors as more serious, about 20% of the students were found to judge the behaviors as more serious than the average teacher. It was also found that about 20 % of the teachers judged the scenarios as less serious compared to the average student judgments. This indicates a lack of agreement among teachers and students on the definition of misleading behavior. Subjective opinions seem to play a more important role for judgment than having actual knowledge about the rules and regulations stating what misleading behaviors really are inacademic work.
  •  
9.
  • Bohlin, Margareta, 1970, et al. (author)
  • Young voices on risk taking
  • 2010
  • In: ECDP conference in Vilnius, Litauen..
  • Conference paper (other academic/artistic)
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 22

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view