1. |
- Alsin, Ulla, 1960-, et al.
(author)
-
Bedömning för kontroll eller utveckling?
- 2009. - 1:1
-
In: Lärande på vuxnas vis. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144042763 ; , s. 101-121
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
2. |
|
|
3. |
- Boozon, Stellan, 1945-
(author)
-
Folk High School Teacher Education in Sweden
- 2005
-
In: Anthology of Social and Behavioural Sciences. - Linköping : Linköpings universitet. - 9185457736 - 9788389786586 ; , s. 265-272
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
4. |
- Boozon, Stellan, 1945-
(author)
-
Gösta Vestlund, Mimer och Linköping
- 2021
-
In: Folkbildning & forskning. - Stockholm : Föreningen för folkbildningsforskning. - 9789198021394 ; , s. 153-154
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
5. |
|
|
6. |
- Boozon, Stellan, 1945-
(author)
-
Tiden och människorna
- 2022
-
In: Vuxenutbildarcentrums internationella arbete. - Linköping : Linköping University Electronic Press. - 9789179293017 ; , s. 7-18
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
7. |
- Larsson, Staffan, 1947-, et al.
(author)
-
Vuxnas lärande - en profil vid Linköpings universitet
- 1999
-
Reports (other academic/artistic)abstract
- En rapport som utgör ett underlag för filosofisk fakultets beslut om startegi för området vuxnas lärande, t. exstart av forskarskola, interkontinental master och andra synergier mellan olika grupper, som verkar på området.
|
|
8. |
- Skördeman, Lena, 1938-, et al.
(author)
-
Tanzania - ett långvarigt samarbete
- 2022
-
In: Vuxenutbildarcentrums internationella arbete. - Linköping : Linköping University Electronic Press. - 9789179293017 ; , s. 19-31
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
9. |
-
Vuxenutbildarcentrums internationella arbete : erfarenheter från 70-tal till 00-tal
- 2022
-
Editorial collection (other academic/artistic)abstract
- Den här boken är en dokumentation av en rad internationella samarbetsprojekt som genomfördes vid det dåvarande Vuxenutbildarcentrum och Folkhögskollärarprogrammet på Linköpings universitet från 1970-talet till en bit in på 2000-talet. Dessa projekt har inte tidigare dokumenterats, men erfarenheterna har funnits kvar i form av minnesanteckningar, dagböcker och personliga berättelser. Det internationella arbetet är en viktig del av den nuvarande vuxenpedagogiska avdelningens historia och identitet och några år in på 2010-talet beslutade några kollegor inom ramen för lokalavdelningen av Sveriges folkhögskollärarförbund (SFHL) att berättelserna om de internationella projekten borde sammanställas till en helhet. På grund av bakgrundsmaterialets karaktär är texterna inbördes olika, de är ofta detaljrika och persongalleriet omfattande. I gengäld kan formen ge mer färgstarka och livfulla berättelser än vad en mer stringent form skulle ge möjlighet till.
|
|