SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Holmstrand Jonas) "

Search: WFRF:(Holmstrand Jonas)

  • Result 1-10 of 30
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Essvik, Olle, 1976, et al. (author)
  • Svalget
  • 2021
  • In: Bok, Skövde Konstmuseum.
  • Artistic work (other academic/artistic)abstract
    • Svalgetär en närmare 3000 sidor tjock bok av Jonas Örtemark och Leif Holmstrand. Min roll i projektet var som formgivare, förläggare och bokbindare. Ett experiment och undersökning kring boken utifrån material, distribution och algoritmen som en metod för att skapa original.
  •  
3.
  • Holmberg, Bengt, et al. (author)
  • Paulus och missionen – några aspekter
  • 2013
  • In: 2000 år med Paulus. - 9789197972468 ; , s. 111-125
  • Book chapter (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Paulus missionsteologi är detsamma som hans apostolatsteologi, sammanfattad i Rom. 10:12–17 och för hans egen del exemplifierad i Rom. 1:5–15 och 15:19–29. Missionären är alltså utsänd av Herren Jesus, apostel och befullmäktigat sändebud. Sekundärt förväntar han att församlingarna ska ha del i hans sändning och ge vidare det de fått av honom.
  •  
4.
  • Holmstrand, Jonas, 1959- (author)
  • Aposteln Paulus bön i Nag Hammadi
  • 2008
  • In: Svensk Exegetisk Årsbok. - Uppsala : Uppsala exegetiska sällskap. - 1100-2298. ; 73, s. 175-197
  • Journal article (peer-reviewed)
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Holmstrand, Jonas (author)
  • De paulinska breven
  • 2006
  • In: Jesus och de första kristna. - : Verbum Förlag AB, Stockholm. - 9789152647219 ; , s. 240-279
  • Book chapter (pop. science, debate, etc.)
  •  
9.
  •  
10.
  • Holmstrand, Jonas (author)
  • Gängse tolkning av Fil 3:2 - ett exempel på antijudisk exeges?
  • 2004
  • In: Svensk Exegetisk Årsbok. - 1100-2298. ; 69, s. 137-153
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The current interpretation of Phil 3:2 implies that in this verse Paul speaks scornfully not only of some people who advocate circumcision but also of the practice of circumcision itself. Since circumcision was considered a sign of the covenant between God and the Jewish people and thus was essential to Jewish belief, the supposed attitude of Paul could rightly be called anti-Jewish. But did Paul really have such an anti-Jewish attitude? There is reason to be doubtful about that. In addition this interpretation is loaded with other problems too.In this essay the current interpretation of Phil 3:2 is reconsidered, and new alternative interpretations are looked for. The analysis results in a proposal for interpretation, which implies that the purpose of Paul in this passage is not at all to deprecate circumcision but basically to comfort and encourage the addressees in the face of persecution. He tries to do that by inviting them to look at the persecutors in the light of traditional models of persecution derived from the Book of psalms and the Jesus tradition. To be sure, the persecutors appear to be Jews, but the proposed identifications are not aiming at their Jewishness but their conduct as persecutors. By this conduct they appear like a pack of threatening dogs (hoi kynes), like evil doers (hoi kakoi ergatai) and like “cutting-into-pieces” or “cutting-down” (he katatome).
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 30

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view