SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Krantz Ingela) "

Search: WFRF:(Krantz Ingela)

  • Result 1-10 of 26
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Beausang, Angela, et al. (author)
  • "Möjligheten att rädda några av dessa kvinnors liv har inte vägts in"
  • 2014
  • In: Dagens Medicin. - : Dagens Medicin.
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Namnet på Socialstyrelsens vägledning lyder: Hur upptäcka våldsutsatthet? Ja, det kan man verkligen fråga sig efter att ha läst detta föga vägledande dokument, skriver ett stort antal kritiska debattörer.
  •  
2.
  •  
3.
  • Ahlberg, Beth Maina, et al. (author)
  • 'It's only a tradition' : making sense of eradication interventions and the persistence of female 'circumcision' within a Swedish context
  • 2004
  • In: Critical Social Policy. - London : Sage Publications. - 0261-0183 .- 1461-703X. ; 24:1, s. 50-78
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • This paper questions why female circumcision (FC) persists despite eradication interventions and the migration of people to non-practising countries and discusses the reasoning of Somali immigrants on female circumcision. It is based on interviews with diverse groups and individuals in the Somali community, mostly refugees in Sweden. Paradoxes implying denial and avoidance emerged. Female circumcision was described, as just 'a tradition' that has little to do with Islam. The fear of bringing up an uncircumcised daughter in the liberal sexual morality of Sweden was mentioned as a dilemma. Circumcised women said the health care they received during pregnancy and childbirth was poor while the law failed to take account of the experiences of the Somali people. We conclude that rather than eradication, interventions seem to have silenced and stigmatized the practice due to their failure to take account of its meanings, organization and contexts, including the diasporic dynamics within which immigrants negotiate identities.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  • Karlström Olsson, Ingela, 1963-, et al. (author)
  • Socionomutbildning med utgångspunkt från studenternas Naiva teorier : Seminarieunderlag för Forsas nationella symposium i Örebro 2009 ”Socialt arbete som profession och passion – kunskapsbas och tillämpning”
  • 2009
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • År 2006 förändrades målen för socionomutbildningen och nytt är att studenten ska visa självkännedom och empatisk förmåga. Lärarna inom socionomprogrammet, Högskolan Kristianstad, håller på att utveckla pedagogiken för dessa mål. Lärarlaget har från Sociala Omsorgsprogrammet erfarenhet av att utveckla pedagogik utifrån utbildningsmål som personlig utveckling och empatisk förmåga.En pedagogisk utgångspunkt är att studenterna ska vara aktiva i sitt lärande och anknyta till sina egna personliga erfarenheter. Det pedagogiska utvecklingsarbetet för målen om självkännedom och empatisk förmåga anknyter till en teori om praktiskt socialt arbete, Naiva teorier. Naiva teorier är en teori om praktiskt agerande samtidigt som det är en pedagogisk modell om att granska och utveckla praktisk kunskap (Olsson och Ljunghill, 1997).I socionomprogrammet i Kristianstad ingår flera kurser som tar sin utgångspunkt i studenternas egna erfarenheter och föreställningar om vad socialt arbete innebär. Dessa kurser präglas av undersökande och konfrontativ dialog, självrefl ektion samt känslomässigt och yrkesmässigt engagemang. Kurserna innehåller samtalsgrupper, konsultation och rollspel och fokus är främst på den pågående mellanmänskliga processen under utbildningen. Lärarna strävar efter att skapa dialog i spänningsfältet mellan socialarbetarens praktiska och akademikerns teoretiska kunskaper.
  •  
7.
  • Karlström Olsson, Ingela, et al. (author)
  • Socionomutbildning med utgångspunkt från studenternas Naiva teorier : Seminarieunderlag för Forsas nationella symposium i Örebro 2009 ”Socialt arbete som profession och passion – kunskapsbas och tillämpning”
  • 2009
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • År 2006 förändrades målen för socionomutbildningen och nytt är att studenten ska visa självkännedom och empatisk förmåga. Lärarna inom socionomprogrammet, Högskolan Kristianstad, håller på att utveckla pedagogiken för dessa mål. Lärarlaget har från Sociala Omsorgsprogrammet erfarenhet av att utveckla pedagogik utifrån utbildningsmål som personlig utveckling och empatisk förmåga. En pedagogisk utgångspunkt är att studenterna ska vara aktiva i sitt lärande och anknyta till sina egna personliga erfarenheter. Det pedagogiska utvecklingsarbetet för målen om självkännedom och empatisk förmåga anknyter till en teori om praktiskt socialt arbete, Naiva teorier. Naiva teorier är en teori om praktiskt agerande samtidigt som det är en pedagogisk modell om att granska och utveckla praktisk kunskap (Olsson och Ljunghill, 1997). I socionomprogrammet i Kristianstad ingår flera kurser som tar sin utgångspunkt i studenternas egna erfarenheter och föreställningar om vad socialt arbete innebär. Dessa kurser präglas av undersökande och konfrontativ dialog, självrefl ektion samt känslomässigt och yrkesmässigt engagemang. Kurserna innehåller samtalsgrupper, konsultation och rollspel och fokus är främst på den pågående mellanmänskliga processen under utbildningen. Lärarna strävar efter att skapa dialog i spänningsfältet mellan socialarbetarens praktiska och akademikerns teoretiska kunskaper.
  •  
8.
  •  
9.
  • Krantz, Ingela (author)
  • ETHICS AND PUBLIC HEALTH INTERVENTIONS.
  • 2008
  • Doctoral thesis (other academic/artistic)abstract
    • Programmatic vaccination and screening are the reasons for this thesis. The practice of public health incorporating medicine’s cognitive contents along with contributions from other fields of human activities is basically a moral enterprise. It is important that limitations from the whole continuum of these interventions are recognized to retain credibility. The changing demands resulting from the dynamics of global altering societies, as well as new priorities due to medico-technical developments, must also be acknowledged. An epistemic expansion of the evidence-base for public health actions is argued for. ‘Nomothetic’ and ‘idiographic’ are suggested as more neutral concepts instead of ‘quantitative’ and ‘qualitative’ for characterizing the methodological approach. Assumptions about the nature of medical knowledge have from the beginning had an explicit preference for empirical evidence. Natural science is often taken as congruent with medical science, a thought style challenged in the history of public health and from outside the discipline. An integration of nomothetic and idiographic kinds of knowledge, i.e. a true research synthesis, is relevant as evidence-base for public health actions and also needed for a valid ethical analysis in context. In each of the presented four cases, the measles vaccination programme, a hypothetical mass screening for prostate cancer with prostate-specific antigen, a hypothetical risk group screening for Herpes virus type 2 and screening for postpartum depression, the evidence-base is discussed in its Swedish context and with a critical eye to the assumed validity of underlying assumptions. The role of history, collaboration over disciplinary boundaries and virtues, especially prudence, is highlighted as important for attaining a critical distance to what is described as facts. The casuistic approach is necessary to visualize the complexity and the inherent and sometimes hidden ethical problems of the specific interventions. The principles autonomy, beneficence, non-maleficence, justice and the choice of affected persons then give ethical meaning to the otherwise factual circumstances.The suggested framework for analysis does not involve a general theory of values but is enacted in the middle ground between theories and the details of policy and practice. It is one of many possible ways to structure ethical deliberations. The conclusions arrived at are that measles vaccination must remain voluntary to vouchsafe autonomy and credibility; that screening for prostate cancer and Herpes virus type 2 with available tests come with non-acceptable side-effects especially invoking the principles of beneficence, non-maleficence and justice as solidarity. The EPDS screening for postpartum depression at is questionable. The ethical reservations mainly concern the principles of autonomy and beneficence but also how professional knowledge is inundated by values unwittingly having an impact on a weak evidence-base. An analogy approach is used as a complement to illustrate how demands differ, when new methods or technologies are introduced in health care.
  •  
10.
  • Krantz, Ingela, et al. (author)
  • Ethics and vaccination.
  • 2004
  • In: Scand J Public Health. - : SAGE Publications. - 1403-4948 .- 1651-1905. ; 32:3, s. 172-8
  • Journal article (peer-reviewed)
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 26
Type of publication
journal article (19)
doctoral thesis (3)
other publication (2)
reports (1)
book (1)
Type of content
peer-reviewed (16)
other academic/artistic (9)
pop. science, debate, etc. (1)
Author/Editor
Krantz, Ingela (21)
Ahlberg, Beth Maina (6)
Nilstun, Tore (3)
Freudenthal, Solveig (2)
Hurtig, Anna-Karin (2)
Warsame, Marian (2)
show more...
Lindmark, Gunilla (2)
Tunbäck, Petra, 1965 (2)
Eriksson, Bo (2)
Krantz, Britt, 1953- (1)
Krantz, Britt (1)
Bergström, Tomas, 19 ... (1)
Ahlm, Clas, 1956- (1)
Stewart Williams, Je ... (1)
Berg, Lena (1)
Wall, Stig (1)
Östergren, Per Olof (1)
Machin, David (1)
Ahlm, Clas (1)
Emmelin, Maria (1)
Svedin, Carl Göran (1)
Ahlberg, Beth (1)
Wiklund, Ingela (1)
Nordin, P (1)
Höjer, Staffan, Doce ... (1)
Krantz, Gunilla (1)
Norlén, Anna (1)
Tingberg, Björn (1)
Eriksson, Maria (1)
Lindahl, Gunnar (1)
Stålhammar-Carlemalm ... (1)
Michel, Per-Olof (1)
Dahlberg, Karin, pro ... (1)
Nilsson, Maria, 1957 ... (1)
Danielsson, Ingela (1)
Swahnberg, Katarina (1)
Wendt, Eva (1)
Eliasson, Mona (1)
Norström, Fredrik (1)
Beausang, Angela (1)
Carlsson, Ninni (1)
Cederberg, Daniel (1)
Edin, Kerstin E. (1)
Enander, Viveka (1)
Jigmo, Kerstin (1)
Kruse, Anita (1)
Holmberg, Carin (1)
Lehtinen, Ullaliina (1)
Mannheimer, Moa (1)
Sundborg, Eva (1)
show less...
University
Umeå University (18)
Lund University (5)
University of Gothenburg (2)
Kristianstad University College (2)
Uppsala University (2)
Linnaeus University (2)
show more...
University of Skövde (1)
Karolinska Institutet (1)
show less...
Language
English (20)
Swedish (6)
Research subject (UKÄ/SCB)
Medical and Health Sciences (16)
Social Sciences (3)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view