SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Lundmark Sofia) "

Search: WFRF:(Lundmark Sofia)

  • Result 1-10 of 55
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Faber, Adrian, et al. (author)
  • Critical design goggles: Explorative use of critical design perspectives in a video production project
  • 2014
  • In: SIDER’14 Royal Institute of Technology, KTH, Stockholm, Sweden, April 11-12, 2014.. ; , s. -5
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • This paper is built on a study that intends to develop a method by creating a set of tools based on selected parts from critical design and critical design theory. The goals of these tools are to function as instruments enabling practical implementation of critical design in a design and/or production process. In this study we develop the tools for critical design work and test our tools in a specific production process of a music video to explore how to apply critical design practically. Indoing so we used design-oriented research methods. By bringing together critical design perspectives and the practice of video production, this study wishes to contribute to the work of bridging the gap between theory and practice in critical design.
  •  
3.
  • Fritidsdidaktiska dilemman
  • 2024
  • Editorial collection (peer-reviewed)abstract
    • Fritidsdidaktiska dilemman är en antologi som belyser utmaningar som är specifika för barns fria tid och fritid. Genom röster från yrkesverksamma inom skola, fritidshem och fritidsaktiviteter, liksom från elever och föräldrar, ges inblickar i hur bland annat lärande, vänskapande och kommunikation sker och ser ut i barns förändrade fritid.De utmaningar och praktiker som boken återspeglar är uppdelade i tre teman:Fritidshemmets didaktiska dilemmanBarns och ungas organiserade fritidsaktiviteterBarns och ungas fria tidMed hjälp av de diskussionsfrågor som avslutar varje kapitel uppmuntrar Fritidsdidaktiska dilemman till kollegiala samtal för utveckling av strategier och verktyg för att identifiera och hantera de dilemman som presenteras. Det är därför en bok som passar alla lärar- och pedagogkategorier, såväl som lärarstudenter, särskilt lärare i fritidshem, ledare och tränare i olika former av organiserade fritids-, idrotts- och kulturskoleverksamheter.
  •  
4.
  • García-Antúnez, Oriol, et al. (author)
  • The contradictions of youth participation for intergenerational justice in urban environmental planning
  • 2023
  • In: Frontiers in Sustainable Cities. - Lausanne : Frontiers Media S.A.. - 2624-9634. ; 5
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Intergenerational justice (IGJ) has long been utilized in academic contexts such as philosophy and political theory. However, IGJ has increasingly become politicized. That is, it has been translated into more tangible ideas and discourses for public scrutiny, contestation, and action. This politicization is strongly represented by youth activism, which has utilized the concept to demand urgent political action and to defend the right to be included and represented in decision-making processes, particularly regarding climate change-related issues. The central topic of discussion in this perspective article is the strategic identification of youth inclusion with IGJ, and specifically the risks involved in accepting this identification. In this article we focus on urban environmental planning and argue that it is important to separate the practice of youth inclusion and the concept of IGJ to address these concerns and explore alternative strategies for incorporating IGJ in urban environmental planning. We then proceed to explore potential urban environmental planning approaches that are more intergenerationally just and conclude by critically reflecting on how the current political economy enables or hinders a more intergenerationally just approach to urban environmental planning.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Jonsson, Fatima, et al. (author)
  • An interaction approach for norm-critical design analysis of interface design
  • 2014
  • In: CaTaC’14: Culture, Technology, Communication: Celebration, Transformation, New Directions [online proceening].
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • In this paper we argue for the need of a methodological framework for analysing the design of websites from a norm-critical perspective. Identifying some issues and challenges in previous studies on norms and values in interface design we suggest an approach for analysing norms in websites and user interfaces based on sociological and cultural perspectives on design. Approaching norms in interface design we understand design in terms of resources for interaction, involving four aspects of interaction: cultural representations, technology, interactivity, and context.
  •  
9.
  • Jonsson, Martin, 1973-, et al. (author)
  • Lärande genom designutforskande : En pedagogisk ansats för samverkan och social innovation inom högre utbildning
  • 2020
  • In: NU2020. - Södertörns högskola.
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Problembaserat lärande (PBL) är en vanlig undervisningsform inom såväl grundskola som högre utbildning. Inom PBL arbetar studenterna självständigt och lösningsorienterat med problem eller utmaningar som utgångspunkt. Denna undervisningsform lämpar sig därför bra för å ena sidan samverkansprojekt där man arbetar med externa utmaningar, och å andra sidan för att utforska samhällsutmaningar där fokus ofta ligger på hållbarhet eller socialt ansvarstagande. Trots att PBL är en väletablerad undervisningsform, kan den ibland upplevas som trubbig och underutvecklad från ett pedagogiskt perspektiv. Inom vår utbildningspraktik har vi under många år arbetat med utbildningar i designmetodik, designtänkande och innovationspraktiker. I det arbetet har vi identifierat möjligheter att generalisera och överföra delar av dessa praktiker till andra domäner där man arbetar med PBL, samverkan och samhällsutmaningar. Ett intressant exempel är masterkursen “Challenges for Emerging Cities: Open Lab Multidisciplinary Project Course”, där studenter från en mängd olika discipliner från fyra olika universitet och högskolor använder designmetoder för att beforska och hitta kreativa lösningar på samhällsproblem formulerade av externa uppdragsgivare. Som en del i arbetet med att utveckla dessa lärandeformer har vi tagit fram en pedagogisk modell - Lärande genom designutforskande (Design Inquiry Learning), där vi strävar efter att vidareutveckla befintliga problembaserade ansatser genom att arbeta fram en form av utforskningsbaserat lärande baserat på processorienterat och kreativt designutforskande. Central för modellen är designtänkande-metodik (Design Thinking), där ett kreativt förhållningssätt och problemlösningsmetoder inspirerade av professionella designers verksamhet används för att hitta lösningar på komplexa problem och samhällsutmaningar. Denna metod är speciellt lämplig för att ifrågasätta konventionella tankesätt, se nya möjligheter i strategiska sammanhang och att fokusera på att identifiera intressanta och hanterbara problem i ett större problemkomplex. Designers utgår som regel från ett användarperspektiv och experimenterar sig fram till insikter och lösningar med hjälp av praktiska metoder och verktyg för datainsamling, visualisering, idégenerering, testning och beslutsfattande. Våra erfarenheter från ett flertal kurser på både grund-, avancerad-, och doktorandnivå visar att studenter som jobbar med denna typ av metoder snabbt skapar djup förståelse för och insikter inom komplexa problemområden, samt att metoderna ger stöd och struktur, inte bara för det praktiska arbetet utan även för lärprocesserna. Denna typ av arbetsformer ger även ett bra gränssnitt gentemot externa uppdragsgivare, med tydliga former för erfarenhetsutbyten och återrapportering. Ofta när designmetodik och designtänkande diskuteras inom utbildning, ligger fokus på förmåga till innovation och kreativa lösningar. En viktig poäng vi vill göra här är dock att sådana processer också kan fungera som medel till förståelse och kunskap om de problemdomäner som utforskas.
  •  
10.
  • Josefsson, Pernilla, et al. (author)
  • The implementation of digital tools in teaching : A qualitative case study at a swedish primary school
  • 2019
  • In: EDULEARN19 Proceedings. - : IATED. - 9788409120314 ; , s. 2382-2387
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Many countries have recently implemented digital competence as an important part of their school curricula. In Sweden, the curriculum states: “Teaching should give students the opportunity to use digital tools in a way which promotes knowledge development” [3], making it mandatory to implement digital tools in teaching and learning. This poses challenges for schools and teachers: schools need to assist with infrastructure and make technology available, teachers need to acquire knowledge on how to use technology for educational purposes. Achieving technology integration to support teaching and learning in the classroom has been argued to be influenced by teachers’ attitudes and pedagogical beliefs [4], therefore the link between teachers’ pedagogical beliefs and their practices must be examined in order to fully understand the integration [1].This study is part of the Erasmus+ project Functional Information and Communication Technology Instruction On the Net (FICTION) [2] and investigates science teachers’ attitudes towards integration of technology, and how teachers elaborate and implement digital technologies into their teaching practices.In winter/spring 2019 five teachers from a local primary school took part in three focus group interviews. The first interview defined the current situation, the second generated input on how to challenge each teacher based on their needs. Each teacher was given instructions for a specific technology to try out during teaching. The teachers recorded their experiences on video for the third focus group discussion, which included an evaluation of how they perceived the specific technology to improve their students’ learning. The data so far consist of audio and video recordings from the interviews and the teachers’ experiences of using the proposed technologies in their teaching.Some preliminary findings are that while schools invest in infrastructure and technology, the opportunities to use the technology often are hindered by administrative issues such as scheduling, lack of time for competence development and no choice on platforms and systems to work with. The link between the teachers’ pedagogical beliefs and their practice is based on these prerequisites, but also on the teachers’ willingness to try out various technological tools. The data show that the teachers’ pedagogical perspectives and work with, e.g., formative teaching, pleasurable learning, and quality assured teaching and feedback, affect the teachers’ willingness to integrate new technologies and tools in their teaching.References:[1] Ertmer, P.A. and Ottenbreit-Leftwich, A.T. 2010. Teacher Technology Change. Journal of Research on Technology in Education. 42, 3 (Mar. 2010), 255–284.[2] FICTION 2018. Functional Information and Communication Technology Instruction On the Net https://fiction.pixel-online.org/[3] Lärarnas Riksförbund 2016. Digital framtid utan fallgropar: En undersökning om lärares och elevers digitala kompetens. Technical Report #2016–10.[4] Perrotta, C. 2013. Do school-level factors influence the educational benefits of digital technology? A critical analysis of teachers’ perceptions. British Journal of Educational Technology. 44, 2 (2013), 314–327.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 55
Type of publication
conference paper (29)
book chapter (13)
journal article (8)
editorial collection (2)
reports (1)
book (1)
show more...
doctoral thesis (1)
show less...
Type of content
peer-reviewed (39)
other academic/artistic (13)
pop. science, debate, etc. (3)
Author/Editor
Lundmark, Sofia (27)
Lundmark, Sofia, PhD (26)
Kontio, Janne, 1981- (10)
Kontio, Janne (10)
Jonsson, Martin, 197 ... (7)
Rodela, Romina, Ph.D ... (6)
show more...
Normark, Maria (4)
Hernwall, Patrik (3)
Jonsson, Martin (2)
Josefsson, Pernilla (2)
Jää-Aro, Kai-Mikael, ... (2)
Lymer, Gustav (2)
Mutvei Berrez, Ann, ... (2)
Myhre, Marica (2)
Hjuberger, Alethe (2)
Evaldsson, Ann-Carit ... (1)
Nyström, Sofia (1)
Evaldsson, Ann-Carit ... (1)
Mutvei, Ann, 1958- (1)
Westermark, Per (1)
Evaldsson, Ann-Carit ... (1)
Westermark, Gunilla ... (1)
Didon, Andrea (1)
Lundmark, Katarzyna (1)
Murphy, Charles L (1)
Solomon, Alan (1)
Räsänen, Minna (1)
Mäkitalo, Åsa, Profe ... (1)
Bräck, Linda (1)
Gulsrud, Natalie M. (1)
Jonsson, Fatima, 197 ... (1)
Jonsson, Fatima (1)
Goina, Maurizio (1)
Faber, Adrian (1)
Alexandersson, Vikto ... (1)
García-Antúnez, Orio ... (1)
Maurer, Megan L. (1)
Linqvist Bergander, ... (1)
Lundmark, Sofia, 197 ... (1)
Lymer, Gustav, Docen ... (1)
Zakharova, Kseniia (1)
Sheikh, Fazeelat Azi ... (1)
Männikkö, Johanna co ... (1)
Rosén, Anton (1)
Håkansson, Jesper (1)
show less...
University
Södertörn University (53)
Uppsala University (13)
Stockholm University (10)
Linköping University (1)
Language
English (35)
Swedish (20)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (42)
Natural sciences (34)
Humanities (14)
Engineering and Technology (2)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view