SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Niss Camilla) "

Search: WFRF:(Niss Camilla)

  • Result 1-10 of 33
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  • Bengtsson, Lars, et al. (author)
  • Combining Master and Apprentice Roles : Potential for Learning in Distributed Manufacturing Networks
  • 2010
  • In: Creativity and Innovation Management. - Chichester, West Sussex, United Kingdom : Wiley-Blackwell. - 0963-1690 .- 1467-8691. ; 19:4, s. 417-427
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The purpose of this paper is to explore possible effects for learning when a manufacturing plant takes a double role, as being both master plant and apprentice plant, in a globally distributed industrialization process. Industrialization is here understood as the process of preparing new products for volume manufacturing. Two research questions are addressed. The first is what characterizes the dual roles. The second concerns how the dual roles affect knowledge integration and learning processes, and whether this arrangement facilitates learning between master and apprentice. Based on a study of a global telecom equipment company, the paper provides insights into some of the challenges and effects of dynamic switching of roles. By separating the network function from the strategic role of the plant, the study identifies four options for learning. The case adds to the literature on learning in manufacturing networks and to previous research on how distributed processes affect innovation capability.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Bredin, Karin, 1977-, et al. (author)
  • Knowledge Integration at Work : Individual Project Competence in Agile Projects
  • 2017
  • In: Managing Knowledge Integration Across Boundaries. - New York : Oxford University Press. - 9780198785972 ; , s. 206-226
  • Book chapter (peer-reviewed)abstract
    • This chapter addresses individual project competence as a key element in the process of knowledge integration in research and development projects. It argues for an individual and contextual turn in knowledge integration research based on two observations: that individuals play an increasingly important role in knowledge integration processes, and that knowledge integration processes change with new kinds of project contexts. Hence, it argues for a more fine-grained analysis of different kinds of project contexts. More particularly, requirements on individual project competence (for knowledge integration in traditional and agile projects respectively) are elicited. It is suggested that in a traditional project context, liminality competence, planning competence and a focus on swift socialization are needed, along with T-shaped skills. In an agile project context, on the other hand, flexibility competence, managerial competence and a focus on building long-term relations, together with M-shaped skills, are required.
  •  
9.
  •  
10.
  • Bredin, Karin, 1977-, et al. (author)
  • Specialist med bredd eller flerbent generalist : vad utmärker en kunskapsintegrerande projektmedlem?
  • 2015
  • In: Kunskapsintegration och innovation i en internationaliserande ekonomi. - Göteborg : Makadam Förlag. - 9789170611902 ; , s. 72-83
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Att arbeta i projekt är vardag för många i dagens arbetsliv, framför allt i ingenjörstunga utvecklingsorganisationer där verksamheten nästan uteslutande organiseras i projektform. Utveckling och problemlösning sker genom att individer från olika kunskapsområden möts och brottas med problemen tillsammans. Genom integration av olika kunskapsområden utvecklas nya produkter, nya system, ny teknik – och ny kunskap genereras. I denna utveckling står kunskapsintegrerande individer i centrum. Tidigare forskning har belyst utmaningar med samarbete över kunskapsgränser, där till exempel studier av projektbaserat arbete framhävt de svårigheter som kan uppstå på grund av att projektarbete innebär tillfälliga uppdrag och tillfälliga samarbeten. Man har också försökt beskriva vilka förmågor som individer behöver utveckla utöver sitt specifika kunskapsområde för att bli effektiva kunskapsintegratörer. Våra forskningsresultat tyder på att olika typer av projektarbete också ställer olika krav på individernas kunskapsprofil. I spåren av nya former av projektorganisering väcks nya frågor kring djup specialistkunskap kontra bred generalistkunskap, och i detta kapitel ger vi en inblick i framväxande idéer om olika kunskapsprofiler hos kunskapsintegrerande individer.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 33
Type of publication
conference paper (14)
journal article (6)
book chapter (6)
doctoral thesis (3)
licentiate thesis (3)
other publication (1)
show more...
show less...
Type of content
peer-reviewed (18)
other academic/artistic (14)
pop. science, debate, etc. (1)
Author/Editor
Niss, Camilla (30)
Bengtsson, Lars, 195 ... (12)
von Haartman, Robin, ... (6)
von Haartman, Robin (5)
Bengtsson, Lars (3)
Bengtsson, Lars, Pro ... (3)
show more...
Hilletofth, Per (3)
Fobbe, Lea, 1990- (3)
Bredin, Karin, 1977- (3)
Renström, Jonas (3)
Herdin, Gunnar (3)
Lozano, Rodrigo (2)
Söderlund, Jonas, 19 ... (2)
Söderlund, Jonas (2)
Wang, Weihong (2)
Alieva, Jamila (2)
Enberg, Cecilia, 197 ... (2)
Stefan, Ioana, 1985- (2)
Dabhilkar, Mandar (1)
Eklund, Jörgen (1)
Stefan, Ioana (1)
Johannsen, Bjørn Fri ... (1)
Mcloughlin, Ian (1)
Egels-Zandén, Niklas (1)
Jonsäll, Anette (1)
Tell, Fredrik, Profe ... (1)
Fundin, Anders, Prof ... (1)
Eklund, Jörgen, Prof ... (1)
Badham, Richard (1)
Medbo, Lars, Docent (1)
Bergström, B (1)
Bredin, Karin (1)
Bruun, Jesper (1)
Nyman, Rimma, 1983 (1)
Ellegaard, Marianne (1)
Niss, Martin (1)
Lämsä, Joni (1)
Voetman Christiansen ... (1)
Green Linell, Gry (1)
Fogh Larsen, Camilla (1)
Ranängen, Helena (1)
Pettersen, Sigrid (1)
Jonsall, Anette (1)
Petterssén, S. (1)
Niss, Camilla, 1972- (1)
Kaulio, Matti, Docen ... (1)
renström, jonas, 196 ... (1)
Niss, Camilla, Dr (1)
Wang, Weihong, 1959- (1)
show less...
University
University of Gävle (27)
Royal Institute of Technology (7)
Linköping University (3)
University of Gothenburg (1)
Language
English (30)
Swedish (3)
Research subject (UKÄ/SCB)
Engineering and Technology (17)
Social Sciences (16)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view