SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Torstensson Daniel) "

Search: WFRF:(Torstensson Daniel)

  • Result 1-10 of 17
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Akiyama, Kazunori, et al. (author)
  • First Sagittarius A* Event Horizon Telescope Results. II. EHT and Multiwavelength Observations, Data Processing, and Calibration
  • 2022
  • In: Astrophysical Journal Letters. - : American Astronomical Society. - 2041-8213 .- 2041-8205. ; 930:2
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • We present Event Horizon Telescope (EHT) 1.3 mm measurements of the radio source located at the position of the supermassive black hole Sagittarius A* (Sgr A*), collected during the 2017 April 5-11 campaign. The observations were carried out with eight facilities at six locations across the globe. Novel calibration methods are employed to account for Sgr A*'s flux variability. The majority of the 1.3 mm emission arises from horizon scales, where intrinsic structural source variability is detected on timescales of minutes to hours. The effects of interstellar scattering on the image and its variability are found to be subdominant to intrinsic source structure. The calibrated visibility amplitudes, particularly the locations of the visibility minima, are broadly consistent with a blurred ring with a diameter of similar to 50 mu as, as determined in later works in this series. Contemporaneous multiwavelength monitoring of Sgr A* was performed at 22, 43, and 86 GHz and at near-infrared and X-ray wavelengths. Several X-ray flares from Sgr A* are detected by Chandra, one at low significance jointly with Swift on 2017 April 7 and the other at higher significance jointly with NuSTAR on 2017 April 11. The brighter April 11 flare is not observed simultaneously by the EHT but is followed by a significant increase in millimeter flux variability immediately after the X-ray outburst, indicating a likely connection in the emission physics near the event horizon. We compare Sgr A*'s broadband flux during the EHT campaign to its historical spectral energy distribution and find that both the quiescent emission and flare emission are consistent with its long-term behavior.
  •  
2.
  • Jansson, Alexander, et al. (author)
  • Träningsråd till dig som ska genomföra tester av fysisk förmåga på Plikt- och prövningsverket
  • 2023
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • På Plikt- och prövningsverket genomförs flera olika tester. När det kommer till att testa de prövandes fysiska förmåga används bland annat ett konditionstest på cykel och ett isokinetiskt styrketest som kallas Isokai. I den här texten ges information om testerna, grundläggande träningsråd för att klara dessa samt råd inför fortsatt träning. Råden är uppdelade i två delar. I den första delen beskrivs träningsråd för styrketräning och i den andra för konditionsträning.
  •  
3.
  • Torstensson, Håkan, et al. (author)
  • Säkerhet mot hot och tillgrepp i transporter
  • 2010
  • In: Vetenskap för profession. - : Högskolan i Borås. - 1654-6520. - 9789185659654 ; :13, s. 11-32
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • Många bedömare har hävdat att moderna försörjningskedjor karakteriseras av en tilltagande sårbarhet. Säkerhet och sårbarhet hos försörjningskedjor har också fått ökad uppmärksamhet i samband med att risken för terrorattacker kommit i blickpunkten efter en serie händelser under och efter år 2001. Christopher and Lee (2004) visar på att den ökade sårbarheten är ett resultat av jakten på effektivitet i försörjningskedjor. Genom att pressa marginalerna eller minska på buffertar inom en försörjningskedja har skyddet mot störningar och deras konsekvenser minskat. Riskexponeringen av godstransporter och andra logistikaktiviteter har också ökat de senaste åren till följd av en ökad globalisering, där varje produktionsmoment i värdekedjan från råvara till slutkonsument förläggs till den plats, som kan göra momentet billigast, s.k. offshoring. Samtidigt har värdekedjorna styckats upp i allt mindre delar, i och med att varumärkesägarna lägger ut allt fler processer på externa leverantörer, s.k. outsourcing. För att inte kapitalbindningen i lager skall eliminera vinsterna av lägre produktionskostnader, har lager och buffertar i varje länk trimmats ned till ett minimum genom bland annat ”just in time” transporter och intensifierat informationsutbyte, i syfte att synkronisera kapacitet och produktionstakt längs värdekedjan. Resultatet har blivit fler och längre transporter, ofta med noder och länkar i sådana geografiska områden, där de antagonistiska hoten är relativt sett större än tidigare, samtidigt som kedjorna blivit väsentligt mer störningskänsliga. Denna trend förväntas fortsätta i många år, även om det finns exempel på företag som börjat ta hem produktionsmoment till Europa och USA, speciellt när produktlivscykeln är kort och innehållet av oskolad arbetskraft är lågt.
  •  
4.
  • Andersson, Roy, et al. (author)
  • Revised guidelines on intermodal transfer techniques needs and technologies
  • 2004
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Deliverable 2.2 of the Intermode-TRANS project presents a first version of guidelines on intermodal transfer techniques needs and technologies. The guidelines are based on an initial investigation of joint European projects and other sources, as well as on discussions with researchers and stakeholders, the results of which were presented in Deliverable 2.1 - State of art on intermodal transfer techniques. A series of workshops with stakeholders and experts in intermodal transport and transshipment facilities and techniques brought a number of additional identified problems and research needs,. Principally, the workshops confirmed the findings of D2.1, which therefore form the core also of these guidelines. The guidelines include a summary of more than 24 joint European research projects, addressing intermodality, where several results have not yet become exploited. Identified areas of development and recommendations for further work address a.o. technology for transshipment, including container standards and handling, harmonization of rail infrastructure and rail and road vehicles, marketing and knowledge management in the field, information systems for logistics support, training and awareness-raising, the cost vs. benefit structure, and a number of actions of a political and organizational nature.
  •  
5.
  • Bollen, Math, et al. (author)
  • The Swedish government inquiry on smart meters and intelligent networks
  • 2011
  • In: Proceedings of CIRED 21st International Conference on Electricity Distribution.
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • The Energy Markets Inspectorate has conducted an inquiry on smart grids during 2010 and submitted the resulting report to the Swedish government. The inquiry has identified a number of barriers against the introduction of new technology and a number of proposals are made to remove the barriers: an independent council to gather and spread knowledge on smart grids; incentives for network operators to create new services and increase network performance; an action plan for the future development of the electricity network; a new structure of network tariffs to reduce peak loads and price peaks; and functionality requirements on information to customers to allow them to actively participate in the market.
  •  
6.
  • Byström, Katriina, et al. (author)
  • Risker och säkerhet i professionell vardag : tekniska, organisatoriska och etiska perspektiv
  • 2010
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Vid Högskolan i Borås bedrivs ett utredningsarbete med syfte att klargöra förutsättningarna för att inrätta ett centrum för studier av risk, profession och säkerhet. Parallellt med resonemang rörande lämpliga styr- och organisationsformer behandlas hur utbildningen inom området bör utformas. I skrivande stund är inriktningen att utveckla och erbjuda ett magisterprogram inom området management där en inriktning är mot risk och säkerhet. En satsning på utbildning fordrar forskningsanknytning och förekomsten av forskning inom området risk och säkerhet utgör därför en viktig utgångspunkt för det fortsatta arbetet. Vid högskolan finns idag forskning som belyser risk och säkerhetsfrågor inom skilda verksamhetsområden och med olika teoretiska utgångspunkter. Området spänner från hur risker hanteras i det vardagliga arbetet för olika professioner till hur risker kan elimineras och osäkerhet reduceras i samband med extra ordinära händelser. Högskolan i Borås ska vara ett komplett professionslärosäte och bedriva nydanande och samhällsrelevant utbildning och forskning. Ett flervetenskapligt ideal präglar utbildning och forskning, där problemet som ska belysas är i centrum och inte den akademiska disciplinen. Att bedriva utbildning och forskning inom risk och säkerhet är i enlighet med lärosätets ideal och inriktning. Genom att anlägga ett risk- och säkerhetsperspektiv på olika typer av samhälleliga fenomen i utbildning och forskning uppmärksammas dels nya frågor, dels beforskas områden och fenomen utifrån ett i förhållande till traditionell disciplinär forskning alternativt perspektiv, och därigenom kan ny kunskap erhållas. Ett led i utvecklingen av forskningsverksamheten vid högskolan är sammanställningen och publiceringen av föreliggande antologi. Två av de ledande forskarna inom området, Bertil Rolandsson och Håkan Torstensson, har tagit initiativ till antologin och fungerat som redaktörer. Fem bidrag publiceras i rapporten som tillsammans visar vad forskning kring risk och säkerhet kan vara och vilken inriktning forskningen har vid Högskolan i Borås. Tre bidrag har fokus på transportbranschen, ett på polisiär verksamhet och ett på vårdverksamhet. Det finns således en spridning över praktiska fält och även spridning vad gäller teoretiska utgångspunkter. Rapporten är nummer tretton i högskolans rapportserie Vetenskap för profession, vars syfte är att redovisa resultat från pågående och avslutade forskningsprojekt. Rapporten är också ett underlag för fortsatta resonemang inom högskolan om satsningen på utbildning och forskning inom området risk och säkerhet och kring frågan om vilken inriktning forskningen ska ha.
  •  
7.
  • Campillo, Javier, 1982-, et al. (author)
  • Energy Demand Model Design for Forecasting Electricity Consumption and Simulating Demand Response Scenarios in Sweden
  • 2012
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • The introduction of a deregulated power system market and development of smart-metering technologies in Sweden, bring new opportunities for fully exploiting its power system efficiency and reliability, such as price-based demand response (DR) programs at a large scale for household, commercial and industrial users. The deployments of these DR programs require, however, very accurate demand forecasting models. The traditional approach of obtaining the total energy use and peak demand does not offer the required detailed information. This article reviews several methodologies for forecasting electricity consumption from a bottom-up perspective in order to define the required parameters and structure for obtaining an energy model. This model will finally include energy usage data, behavioural parameters obtained from a survey conducted with 5 000 end-users in different Swedish distribution system operators’ areas, and physical conditions for the facilities (internal/external temperatures and insulation materials). This information is provided from previous research studies performed at Mälardalen University and Swedish electric utilities companies. The obtained model should be able to adjust its parameters dynamically in order to simulate several demand-response scenarios based on four different strategies: time of use pricing, use of curtailable/interruptible rates, imposition of penalties for usage beyond predetermined levels, and real time pricing.
  •  
8.
  • Ekwall, Daniel, et al. (author)
  • Risk trade-off linked to temporary storage function in road transports
  • 2011
  • In: Journal of Transportation Security. - : Springer New York LLC. - 1938-7741 .- 1938-775X. ; 4:2, s. 171-185
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Today’s demand on high supply chain performance requires higher awareness about supply chain risks and uncertainty. The purpose of this paper is to analyse the role of temporary storage in the transport network in a supply chain perspective. The primary research question concerns the purpose or role of temporary storage and whether management of temporary storage can contribute to reducing risks and uncertainty in the supply chain. The research is based on a system-theoretical approach, which emphasizes a holistic view instead of the characteristics of the different parts. The research method used in this paper is abductive. Existing theories are used to formulate a framework which leads to a conceptual model description of the temporary storage function. This model is then supported and verified by two case studies. The temporary storage function will act as a supply chain disturbance neutralizer, thereby reducing risks and uncertainty within the supply chain. The use of temporary storage also means exposing the transport more for antagonistic threats, i.e. primarily a larger theft risk. To avoid both supply chain disturbance and increased theft risk there are three types of solutions; improved and more exact scheduling of delivery time, availability of secure parking spaces whenever a resource needs to make a temporary stop, and utilizing tracking and tracing systems. This paper illuminates the purpose and the drawbacks of temporary stops in the flow of goods within the transport network. The conditions for temporary storage in transit, related to controlling different types of risk and uncertainty in the supply chain, have been scarcely analyzed in previous research.
  •  
9.
  • Ekwall, Daniel, et al. (author)
  • Risk trade-off linked to temporary storage in the transport network
  • 2010
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Today’s demand on high supply chain performance requires higher awareness about supply chain risks and uncertainty. The purpose of this paper is to analyse the role of temporary storage in the transport network in a supply chain perspective. The primary research question concerns the purpose or role of temporary storage and whether management of temporary storage can contribute to reducing risks and uncertainty in the supply chain.Within the described framework of supply chain systems in a transport network, and the management and control of risk and uncertainty, theoretical modelling has been used as a basis for logical deduction of the conclusions. The findings are then supported and verified by two case studies. Temporary storage in transit is located between nodes in the transport network. The temporary storage function will act as a supply chain disturbance neutralizer, thereby reducing risks and uncertainty within the supply chain. The use of temporary storage also means exposing the transport more for antagonistic threats, i.e. primarily a larger theft risk. To avoid both supply chain disturbance and increased theft risk there are three types of solutions; improved and more exact scheduling of delivery time, availability of secure parking spaces whenever a resource needs to make a temporary stop, and utilizing tracking and tracing systems. These reductive measures can be applied jointly, and as a combined toolbox they can contribute to reducing the risk and uncertainty in the supply chain.A comprehensive inventorying of appropriate methods to optimize temporary storage in transit has not been carried out. The deduced research results are based on theory and limited case study support and will primarily serve as a general guideline.From a security point of view, temporary storage offers a crime opportunity, which needs to be reduced in order to achieve lower total supply chain risk and uncertainty. This paper describes the role of temporary storage in a supply chain risk context and provides guidelines related to the trade-off between security concerns and supply chain efficiency.This paper illuminates the purpose and the drawbacks of temporary stops in the flow of goods within the transport network. The conditions for temporary storage in transit, related to controlling different types of risk and uncertainty in the supply chain, have been scarcely analyzed in previous research.
  •  
10.
  • Rolandsson, Bertil, et al. (author)
  • Att motverka stölder av gods : transportarbetares syn på legitimt säkerhetsarbete
  • 2010
  • In: Vetenskap för profession. - : Högskolan i Borås. - 1654-6520. - 9789185659654 ; :13
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • De säkerhetsproblem, som analyseras i denna text, rör stölder av vitvaror, elektronik, tobak o.dyl. i samband med transporter. Det är mindre spektakulära hot än sådana som riktar sig mot t.ex. transporter av kärnkraftsavfall (Huysman 2006), men det är också mera frekventa säkerhetsproblem. Värdet av sådana stölder har uppskattats till 10 miljarder USD per år i USA, och 30 miljarder USD per år totalt i världen (Barth & White 1998; Gips 2006). Siffrornas omfattning går förstås att diskutera, men de visar tydligt den betydelse som bl.a. politiker och branschfolk tillskriver transportstölder (ECMT 2001; Ekwall 2007).
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 17
Type of publication
journal article (7)
conference paper (6)
reports (3)
licentiate thesis (1)
Type of content
peer-reviewed (11)
other academic/artistic (6)
Author/Editor
Torstensson, Håkan (6)
Bollen, Math (2)
Ceccobello, Chiara, ... (1)
Benson, Bradford A. (1)
Carlstrom, John E. (1)
Crawford, Thomas M. (1)
show more...
Kim, Jae-Young (1)
Lundberg, Daniel (1)
Andersson, Roy (1)
Lundqvist, Anna (1)
Vikman, Jenny (1)
Pen, Ue-Li (1)
Akiyama, Kazunori (1)
Alberdi, Antxon (1)
Alef, Walter (1)
Ball, David (1)
Baloković, Mislav (1)
Barrett, John (1)
Bintley, Dan (1)
Blackburn, Lindy (1)
Brissenden, Roger (1)
Britzen, Silke (1)
Broderick, Avery E. (1)
Bronzwaer, Thomas (1)
Byun, Do Young (1)
Chan, Chi Kwan (1)
Chatterjee, Koushik (1)
Chen, Ming Tang (1)
Chen, Yongjun (1)
Christian, Pierre (1)
Conway, John, 1963 (1)
Cordes, James M. (1)
Cui, Yuzhu (1)
Davelaar, Jordy (1)
Dempsey, Jessica (1)
Desvignes, Gregory (1)
Dexter, Jason (1)
Eatough, Ralph P. (1)
Freeman, William T. (1)
Fromm, Christian M. (1)
Galison, Peter (1)
Gammie, Charles F. (1)
Garcia, Roberto (1)
Gentaz, Olivier (1)
Georgiev, Boris (1)
Gu, Minfeng (1)
Hecht, Michael H. (1)
Ho, Luis C. (1)
Ho, Paul (1)
Honma, Mareki (1)
show less...
University
University of Borås (7)
Mälardalen University (5)
Luleå University of Technology (2)
Royal Institute of Technology (1)
Jönköping University (1)
Malmö University (1)
show more...
Chalmers University of Technology (1)
Linnaeus University (1)
show less...
Language
English (13)
Swedish (4)
Research subject (UKÄ/SCB)
Engineering and Technology (6)
Social Sciences (3)
Natural sciences (1)
Medical and Health Sciences (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view