SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Wallin Pontus) "

Search: WFRF:(Wallin Pontus)

  • Result 1-10 of 24
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Ahlberg, Erik, et al. (author)
  • "Vi klimatforskare stödjer Greta och skolungdomarna"
  • 2019
  • In: Dagens nyheter (DN debatt). - 1101-2447.
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • DN DEBATT 15/3. Sedan industrialiseringens början har vi använt omkring fyra femtedelar av den mängd fossilt kol som får förbrännas för att vi ska klara Parisavtalet. Vi har bara en femtedel kvar och det är bråttom att kraftigt reducera utsläppen. Det har Greta Thunberg och de strejkande ungdomarna förstått. Därför stödjer vi deras krav, skriver 270 klimatforskare.
  •  
2.
  • Appelgren, Alva, et al. (author)
  • Läxor och likvärdiga förutsättningar för lärande : – lärares arbetssätt inför, under och efter läxan
  • 2022
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • I denna systematiska översikt sammanställs forskning om hur lärares arbete med läxor kan bidra till likvärdiga förutsättningar för elevers lärande. Översikten utgår från följande frågeställning:Vad kännetecknar lärares arbete med läxor som kan bidra till likvärdiga förutsättningar för elevers lärande?Resultaten från de studier som ingår i översikten är sammanställda med fokus på lärares arbete med läxor inför, under och efter läxan. Sammantaget visar resultaten att lärare kan bidra till lik­värdiga förutsättningar för elevers lärande genom att planera utformningen av läxan, ta hänsyn till elevers situation i hemmet samt genom att följa upp läxarbetet i undervisningen.Översiktens resultat bygger på 15 forskningsstudier från olika länder som systematiskt har valts ut efter omfattande litteratursökningar i internationella referensdatabaser.
  •  
3.
  • Bahnan, Wael, et al. (author)
  • Spike-Dependent Opsonization Indicates Both Dose-Dependent Inhibition of Phagocytosis and That Non-Neutralizing Antibodies Can Confer Protection to SARS-CoV-2
  • 2022
  • In: Frontiers in Immunology. - : Frontiers Media SA. - 1664-3224. ; 12
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Spike-specific antibodies are central to effective COVID19 immunity. Research efforts have focused on antibodies that neutralize the ACE2-Spike interaction but not on non-neutralizing antibodies. Antibody-dependent phagocytosis is an immune mechanism enhanced by opsonization, where typically, more bound antibodies trigger a stronger phagocyte response. Here, we show that Spike-specific antibodies, dependent on concentration, can either enhance or reduce Spike-bead phagocytosis by monocytes independently of the antibody neutralization potential. Surprisingly, we find that both convalescent patient plasma and patient-derived monoclonal antibodies lead to maximum opsonization already at low levels of bound antibodies and is reduced as antibody binding to Spike protein increases. Moreover, we show that this Spike-dependent modulation of opsonization correlate with the outcome in an experimental SARS-CoV-2 infection model. These results suggest that the levels of anti-Spike antibodies could influence monocyte-mediated immune functions and propose that non-neutralizing antibodies could confer protection to SARS-CoV-2 infection by mediating phagocytosis.
  •  
4.
  •  
5.
  • Bergman, Eva, et al. (author)
  • Lärarcentrerad och elevcentrerad undervisning i samspel: Skolforskningsinstitutet sammanfattar och kommenterar, rapport 2020:02
  • 2020
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Lärar- och elevcentrerad undervisning ska inte betraktas som två ytterligheter som lärare måste välja mellan. Översikten gestaltar lärar- och elevcentrering med hjälp av en femgradig skala för fyra olika undervisningsaspekter: ledarskap, tempo, planering och individanpassning. Olika grader av både lärar- och elevcentrering kan fungera bra och ge effekt på elevers kunskapsutveckling. Resultaten i översikten visar bland annat att ett i högre grad lärarcentrerat tempo ger goda resultat och att lärare som främjar ett mer elevcentrerat ledarskap och i högre grad individanpassar undervisningsprocesser, i genomsnitt kan förvänta sig en bättre kunskapsutveckling hos sina elever.
  •  
6.
  •  
7.
  • Jonsson, Lisa, et al. (author)
  • Att lära genom att skriva : effekter på elevers ämneskunskaper i NO, SO och matematik
  • 2022
  • Reports (pop. science, debate, etc.)abstract
    • I rapporten sammanfattas och kommenteras en internationell forskningsöversikt som visar att skrivande förbättrar elevers ämneskunskaper i NO, SO och matematik, jämfört med undervisning som har mindre fokus på skrivande. Rapporten består dels av en sammanfattning av forskningsöversiktens utgångspunkter, metod och resultat, dels av en kommentar till resultaten utifrån ett svenskt sammanhang. I kommentaren diskuteras även sådant som kan vara bra att tänka på när man som lärare använder skrivande för att förbättra elevers ämneskunskaper.
  •  
8.
  • Lövgren, Tanja, et al. (author)
  • Complete and long-lasting clinical responses in immune checkpoint inhibitor-resistant, metastasized melanoma treated with adoptive T cell transfer combined with DC vaccination
  • 2020
  • In: Oncoimmunology. - : TAYLOR & FRANCIS INC. - 2162-4011 .- 2162-402X. ; 9:1
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Development of T cell-directed immune checkpoint inhibitors (ICI) has revolutionized metastatic melanoma (MM) therapy, but <50% of treated patients experience durable responses. This phase I trial (NCT01946373) investigates the safety/feasibility of tumor-infiltrating lymphocyte (TIL) adoptive cell therapy (ACT) combined with dendritic cell (DC) vaccination in MM patients progressing on ICI. An initial cohort (5 patients) received TIL therapy alone to evaluate safety and allow for optimization of TIL expansion protocols. A second cohort (first-in-man, 5 patients) received TIL combined with autologous tumor lysate-loaded DC vaccination. All patients received cyclophosphamide/fludarabine preconditioning prior to, and intravenous (i.v.) IL-2 after, TIL transfer. The DC vaccine was given as five intradermal injections after TIL and IL-2 administration. [F-18]-FDG PET/CT radiology was performed to evaluate clinical response, according to RECIST 1.1 (on the CT part). Immunological monitoring was performed by flow cytometry and T-cell receptor (TCR) sequencing. In the safety/optimization cohort, all patients had a mixed response or stable disease, but none durable. In the combination cohort, two patients experienced complete responses (CR) that are still ongoing (>36 and >18 months, respectively). In addition, two patients had partial responses (PR), one still ongoing (>42 months) with only a small bone-lesion remaining, and one of short duration (<4 months). One patient died early during treatment and did not receive DC. Long-lasting persistency of the injected TILs was demonstrated in blood. In summary, we report clinical responses by TIL therapy combined with DC vaccination in 4 out of 4 treated MM patients who previously failed ICI.
  •  
9.
  •  
10.
  • Neset, Tina-Simone, 1973-, et al. (author)
  • Navigating urban heat – Assessing the potential of a pedestrian routing tool
  • 2022
  • In: Urban Climate. - : Elsevier. - 2212-0955. ; 46
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Cities are experiencing unprecedented climate impacts related to increasing temperatures, which vary within a city due to the heterogenous nature of urban environments. Adapting urban areas to heat requires efforts on multiple levels from urban governance, spatial planning and design to adapting everyday activities. This paper presents the prototype of a pedestrian routing tool to support citizens in navigating urban heat, and the results of tests and interviews with 24 practitioners and experts in Portugal and Sweden. The study aims to assess how and to what extent a navigation tool on urban heat could support urban climate risk management, and to evaluate the potential of the tool to support everyday adaptation and increase citizen engagement. We explore what functionality and additional information would be required to make the tool useful and relevant for different user groups. Results indicate that (i) climate services that fit in your pocket increase access to climate information and have potential to guide everyday adaptation practices; and (ii) applications need to be contextualized and tailored to match the needs and decision contexts of the user through integration of relevant information or tools.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 24
Type of publication
reports (11)
journal article (7)
other publication (2)
conference paper (2)
book (1)
doctoral thesis (1)
show more...
show less...
Type of content
other academic/artistic (10)
pop. science, debate, etc. (7)
peer-reviewed (7)
Author/Editor
Löndahl, Jakob (2)
Isaxon, Christina (2)
Friberg, Johan (2)
Filipsson, Helena L. (2)
Akselsson, Roland (2)
Carton, Wim (2)
show more...
Krause, Torsten (2)
Mccormick, Kes (1)
Andersson, Magnus (1)
Johansson, Erik (1)
Sernhed, Kerstin (1)
Lundberg, Anna (1)
Montesino, Norma (1)
Corvellec, Hervé (1)
Sandström, Ida (1)
Ståhl, Lars-Henrik (1)
Svensson, Erik (1)
Gren, Nina (1)
Hellmark, Thomas (1)
Ardö, Jonas (1)
Smith, Henrik G. (1)
Eklundh, Lars (1)
Harrie, Lars (1)
Jeppsson, Bengt (1)
Höglund, Urban (1)
Mattisson, Kristoffe ... (1)
Ahlberg, Erik (1)
Malmqvist, Ebba (1)
Sjöström, Cheryl (1)
Flanagan, Erin (1)
Wallin, Göran (1)
Hassel, Henrik (1)
Becker, Per (1)
Fejes, Andreas, 1977 ... (1)
Chen, Deliang (1)
Lindroth, Anders (1)
Cardeña, Etzel (1)
Kjellström, Tord (1)
Carlson, Stefan (1)
Ahrné, Siv (1)
Khan, Jamil (1)
Boyd, Emily (1)
Alcer, David (1)
Alvesson, Mats (1)
Gabrielsson, Sara (1)
Hornborg, Alf (1)
Jack, Tullia (1)
Knaggård, Åsa (1)
Larsson, Marie (1)
Ramasar, Vasna (1)
show less...
University
Lund University (4)
Uppsala University (3)
Stockholm University (3)
Jönköping University (3)
Högskolan Dalarna (3)
University of Gothenburg (2)
show more...
Royal Institute of Technology (2)
Linköping University (2)
University West (1)
Örebro University (1)
Malmö University (1)
Mid Sweden University (1)
Linnaeus University (1)
Karolinska Institutet (1)
show less...
Language
Swedish (17)
English (7)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (18)
Medical and Health Sciences (5)
Natural sciences (2)
Humanities (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view