SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Weiner Gaby 1944 ) "

Search: WFRF:(Weiner Gaby 1944 )

  • Result 1-3 of 3
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Erixon Arreman, Inger, 1954-, et al. (author)
  • Gender, research and change in teacher education : a Swedish dimension
  • 2007
  • In: Gender and Education. - : Informa UK Limited. - 0954-0253 .- 1360-0516. ; 19:3, s. 317-337
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • This paper explores the factors that are at present reconstructing teacher education in Sweden and in other European countries, including professionalization, inherited traditions, feminization and globalization. The authors use as a basis for the paper: documentary analysis and nearly 60 qualitative semi-structured interviews with management and teaching staff from teacher education at one Swedish higher education institution, Umeå University. Five overall themes emerged from the study: gender; teacher education cultures; organizational changes; collaboration; and research. It is argued that women and men in teacher education are positioned differently with regard to change. Women teacher educators identify more with research and accountability imperatives while their male colleagues tend to focus more on classroom knowledge and skills. The paper considers possible explanations and makes tentative extrapolations to other European sites in varying political contexts.
  •  
2.
  •  
3.
  • Hällgren, Camilla, 1973-, et al. (author)
  • Överallt och ingenstans : Mångkulturella och antirasistiska frågor i svensk skola
  • 2006
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    •  Överallt och ingenstans - mångkulturella och antirasistiska frågor i svensk skola är en kunskapsöversikt som tar sin utgångspunkt i svensk invandringshistoria, skolpolitik, styrdokument samt forskning och projekt för att belysa vad vi i idag vet och i viss mån också vad som hittills gjorts inom området mångkultur i skolan. Författarna belyser de mångkulturella och antirasistiska frågorna utifrån ett kritiskt mångkulturellt teoretiskt perspektiv och den bild som växer fram är komplex. Några av översiktens viktigaste resultat är att goda integrationspolitiska intentioner länge funnits med på den politiska agendan men att det lika länge har funnits försvårande omständigheter för realisering av målen. Författarna uppmärksammar också att skolan under lång tid tilldelats nyckelrollen för att realisera samhälleliga integrationsmål samtidigt som resultaten i översikten visar att det finns en uttalad osäkerhet kring hur detta ska genomföras. Lärare lämnas relativt ensamma i arbetet mot rasism och främlingsfientlighet. Ett annat och framträdande resultat är att komplicerade frågor kring rasism, identitet och kultur har fokuserats i långt mindre omfattning än språkfrågan som länge har dominerat rapporter och projekt inom det mångkulturella området.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-3 of 3
Type of publication
reports (1)
journal article (1)
book chapter (1)
Type of content
other academic/artistic (2)
peer-reviewed (1)
Author/Editor
Weiner, Gaby, 1944- (3)
Granstedt, Lena, 195 ... (2)
Hällgren, Camilla, 1 ... (2)
Erixon Arreman, Inge ... (1)
University
Umeå University (3)
Language
English (2)
Swedish (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view