SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Widén Pär) "

Search: WFRF:(Widén Pär)

  • Result 1-10 of 23
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Adelmann, Kenneth, et al. (author)
  • Språkutveckling, medier och demokrati
  • 2014
  • In: Medie- och informationskunnighet i Norden. - Göteborg : Nordicom. - 9789186523886 ; , s. 117-129
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
3.
  • Adelmann, Kent, et al. (author)
  • Språkutveckling, medier och demokrati
  • 2014
  • In: Medie- och informationskunnighet i Norden. - : Nordicom. - 9789186523886 ; , s. 117-121
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Vi som har skrivit denna artikel är alla verksamma inom forskningsmiljön Svenska med didaktisk inriktning (SMDI) vid Malmö högskola. Frågor om språkutveckling i bred bemärkelse står här i centrum. För närvarande är vi engagerade i projektet ”SMDI och lärande i medielandskapet 2.0”. Vår teoretiska plattform kan beskrivas som medieekologisk, vilket kortfattat uttryckt innebär att vi är intresserade av de mångfaldiga och komplexa relationerna mellan medier och kommunikativa kompetenser (Elmfeldt & Erixon 2007; Erixon 2012; Hayles 2002). Dessa relationer förstås därför inte, som så ofta annars i skolsammanhang, i termer av enkelriktad påverkan eller effekter (exempelvis datorns och internets negativa inverkan på skriftspråket). Vår huvudpoäng i denna artikel är att medie- och informationskunnighet, MIK, handlar om, borde handla om, framför allt två saker: språkutveckling och demokrati.
  •  
4.
  • Christensen, Jonas, 1963-, et al. (author)
  • The Beautiful Risk of Collaborative and Interdisciplinary Research. A Challenging Collaborative and Critical Approachtoward Sustainable Learning Processes in Academic Profession
  • 2021
  • In: Sustainability. - Basel : MDPI. - 2071-1050. ; 13, s. 1-20
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • In this article, we aim to identify and explore possibilities and challenges of academicinterdisciplinary capacities and ethos. The objective is that this knowledge could be used both infuture interdisciplinary research projects and in educational settings. We achieve this through selfreflectivelearning processes among a group of interdisciplinary scholars from four distinctly differentsubjects. The method used is an autoethnographic and empirical self-reflective approach to datacollection, analysis and deconstruction of professional learning processes. This also serves to establishresearch methodological trustworthiness and authenticity. The results show that interdisciplinarityis undervalued by grant-giving institutions and the academic system, in general. It also entailstime-consuming and risky research practices. However, interdisciplinary and collaborative researchcreates a more innovative and stimulating learning environment and enforces new ways of thinkingand doing, in ascertaining each individual’s knowledge and competences. We argue that a long-terminterdisciplinary and collaborative research process could enhance and raise a critical thinking andcreative consciousness among scholars, contributing to a more holistic, sustainable and socially robustlearning in research and higher education. Finally, we conclude that this academic interdisciplinarycapacity and ethos could be framed and enhanced by the notion of Challenge-Based Learning.
  •  
5.
  • Christersson, Cecilia E., et al. (author)
  • Challenge-Based Learning in Higher Education : A Malmö University Position Paper
  • 2022
  • In: International Journal of Innovative Teaching and Learning in Higher Education. - : IGI Global. - 2644-1624 .- 2644-1640. ; 3:1, s. 1-14
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Higher education institutions (HEIs) have a pivotal role in fulfilling the social dimension of sustainability and contributing to a complex changing society. To meet these challenges, Malmö University has in interdisciplinary groups researched the role of challenge-based learning (CBL) in relation to staff, students, disciplines, and stakeholders. This position paper is based on that work. Malmö University argues that with a CBL approach, HEIs will actively contribute to the building of a sustainable learning society through collaboration in education, research, and innovation. This paper theoretically explores the CBL approach as a collaborative learning exchange within HEIs and society at large. CBL is defined through eight key elements, clustered as entities of three domains: diversity and inclusion, co-creation and collaboration, and change agents and contextual challenges. These are discussed and empirically exemplified with the purpose to support designing, planning, and accomplishing CBL in teaching and learning in HE for a global learning society.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Dahlbeck, Per, et al. (author)
  • Fritt fram att tycka till om skolan
  • 2023
  • In: Skola och samhälle. - : Föreningen skola och samhälle. - 2001-6727. ; :2023-04-19
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Per Dahlbeck & Pär Widén kritiserar påståendet att “Ibland kan ett F ändå vara ett riktigt bra betyg” från Sydsvenskans ledarskribent. De ställer sig undrande inför sakligheten i Sydsvenskans ledare och ifrågasätter textens allmänna tyckande. Behöver inte behöver ledarskribenter i Sydsvenskan utgå varken från beprövad erfarenhet eller vetenskaplig grund?
  •  
9.
  • Dahlbeck, Per, et al. (author)
  • Hållbar utbildning för hållbar utveckling : i förskola och skola
  • 2021
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • En berörande och utmanande undervisning är en förutsättning för ett hållbart lärande för en hållbar utveckling. Utgångspunkten i den här boken är att involvera barn och unga i dagens komplexa och svårlösta utmaningar som vi alla står inför för att nå målen i Agenda 2030. När barn blir delaktiga och deras röster tas på allvar utvecklar de förmågor och förhållningssätt för att vara aktiva demokratiska medborgare här och nu och i framtiden. Den här boken ger inga recept för hur denna undervisning ska ske, men väl teorier och praktiska exempel från förskola och ­skola som kan inspirera den egna pedagogiska praktiken. Hållbar utbildning för hållbar utveckling lämpar sig därför särskilt väl som inspiration till egna samtal och diskussioner samt utveckling av den egna praktiken för pedagoger i förskolor och skolor som övergripande och tematiskt vill arbeta med hållbar utveckling i vid mening.Bokens innehåll kan med fördel fungera som inspiration även för blivande förskollärare och grundskollärare, speciellt för lärare för grundskolans yngre år.
  •  
10.
  • Dahlbeck, Per, et al. (author)
  • Konsten att väcka elevens kunskapsbegär
  • 2019
  • In: Pedagogiska Magasinet. - Stockholm : Lärarförbundet. - 1401-3320. ; 20190429
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 23

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view