1. |
|
|
2. |
- Blossing, Ulf
(author)
-
Hur ska rektor organisera för skolförbättring?
- 2020
-
In: Rektor i fokus. Kunskap, värden och verktyg. Blossing, Ulf (red.). - Lund : Studentlitteratur. - 9789144127828 ; , s. 139-162
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
3. |
|
|
4. |
- Gustafsson, Anna, 1976, et al.
(author)
-
Hur kan arbetet mot kränkningar ledas?
- 2020
-
In: Rektor i fokus - Kunskap, värden och verktyg. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144127828 ; , s. 55-81
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
5. |
- Gustavsson, Susanne, 1957
(author)
-
Hur leda och utveckla vuxenutbildning?
- 2020
-
In: Rektor i fokus – kunskap, värden och verktyg. U. Blossing (Red.). - Stockholm : Studentlitteratur. - 9789144127828 ; , s. 357-376
-
Book chapter (other academic/artistic)
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
- Ryffé, David
(author)
-
Vad behöver skolledaren kunna om juridiken?
- 2020
-
In: Rektor i fokus : kunskap, värden och verktyg / Ulf Blossing (red.).. - Lund : Studentlitteratur. - 9789144127828 ; , s. 25-54
-
Book chapter (peer-reviewed)abstract
- Hur ska skolledare förhålla sig till juridisk styrning i sitt pedagogiska uppdrag när det samtidigt förekommer motstående styrningslogiker? I kapitlet avhandlas bl.a. elevernas rätt till utbildning och skolans kompensatoriska uppdrag, samt skolledarens ansvar för att tillgodose dessa.
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|