SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Helgesson Karin 1967) "

Search: WFRF:(Helgesson Karin 1967)

  • Result 1-20 of 20
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Andréasson, Maia, 1960, et al. (author)
  • Då skrev vi gärna en festskriftsartikel
  • 2008
  • In: NOG ORDAT? Festskrift till Sven-Göran Malmgren den 25 april 2008. - 0348-7741. ; , s. 24-32
  • Journal article (other academic/artistic)
  •  
2.
  • Fint språk = Good Language : festskrift till Lars-Gunnar Andersson
  • 2014. - 1
  • Editorial collection (peer-reviewed)abstract
    • Festskrift till Lars-Gunnar Andersson med anledning av hans 65-årsdag. Boken innehåller 20 artiklar om språk av följande författare: Karin Aijmer, Sture Allén, Gunnar Bergh & Sölve Ohlander, Elisabet Engdahl, Catharina Grünbaum, Olle Josephson, Fred Karlsson, Lars Lindvall & Mårten Ramnäs, Per Linell & Kerstin Norén, Magnus Ljung, Sven-Göran Malmgren, Bengt Nordberg, Christer Platzack, Bo Ralph, Lena Rogström, Eva Sundgren, Ulf Teleman, Mats Thelander & Björn Melander, Peter Trudgill samt Jan-Ola Östman. 
  •  
3.
  •  
4.
  • Helgesson, Karin, 1967 (author)
  • Att sälja sig själv. Genrekonventioner i ansökningsbrev.
  • 2017
  • In: Text och kontext. Perspektiv på textanalys / Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord & Åsa Wengelin (red.). - Malmö : Gleerups. - 9789140693648 ; , s. 31-46
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
5.
  • Helgesson, Karin, 1967, et al. (author)
  • Avslutning
  • 2017
  • In: Text och kontext. Perspektiv på textanalys. Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord, Åsa Wengelin (red.). - Malmö : Gleerups Utbildning AB. - 9789140693648 ; , s. 229-231
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  •  
9.
  •  
10.
  • Helgesson, Karin, 1967 (author)
  • Engelska i platsannonsen
  • 2013
  • In: Såld på engelska? Om språkval i reklam och marknadsföring. Red. Per-Åke Lindblom, Frank-Michael Kirsch och Arne Rubensson. - Spånga : Språkförsvaret. - 9789163719752 ; , s. 125-140
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
11.
  •  
12.
  •  
13.
  • Helgesson, Karin, 1967 (author)
  • "För det här jobbet kan vi mycket väl tänka oss en kvinna." Utvecklingen av några genrekonventioner i platsannonsen 1955 - 1995
  • 2008
  • In: Svenskans beskrivning 29. Vasa universitet 4-5/5 2007.. - 0473-8063. - 9789519897233 ; , s. 111-118
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • I artikeln visas hur genrekonventioner utvecklas i den orubricerade platsannonsens struktur under åren 1955 - 1995. Från att 1955 närmast påminna om en kontaktannons, där en många gånger anonym arbetsgivare under signatur söker arbetskraft, har den prototypiska platsannonsen år 1995 blivit något av ett reklamplakat för arbetsgivaren där informationen om verksamheten och logotypen är tydligt visuellt markerade och drar läsarens uppmärksamhet till sig.
  •  
14.
  •  
15.
  • Helgesson, Karin, 1967, et al. (author)
  • Inledning
  • 2017
  • In: Text och kontext. Perspektiv på textanalys. - Malmö : Gleerups Utbildning AB. - 9789140693648 ; , s. 11-14
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
16.
  • Helgesson, Karin, 1967 (author)
  • Kritiska ansatser – en introduktion
  • 2017
  • In: Text och kontext. Perspektiv på textanalys / Karin Helgesson, Hans Landqvist, Anna Lyngfelt, Andreas Nord & Åsa Wengelin (red.). - Malmö : Gleerups. - 9789140693648 ; , s. 89-94
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
17.
  • Helgesson, Karin, 1967 (author)
  • Platsannonsen i tiden. Den orubricerade platsannonsen 1955 - 2005
  • 2011
  • Doctoral thesis (other academic/artistic)abstract
    • The aim of this thesis is to analyse potential changes in the genre of recruitment advertisement during the period 1955 to 2005, and investigate if changes in society can explain these changes in the genre. The study shows that some conventions regarding content, laoyut and style develops during the period. An important change is that information about the employer becomes an almost compulsory part of the advertisement by the end of the period. It also gets a salient place in the advertisement. The language/style is more conservative in some regards in the recruitment advertisements than in other genres. In the advertisement, an ideal applicant is constructed through the personal qualitaties asked for, the kind of benefits promised and information about preferred age and sex. During the whole period, one of the personal qualities most sought after is the ability to co-operate. This could be seen as a sign of the stability in Swedish working life. In the year of 2000, however, personal drive becomes the most desirable qualification instead of ability to co-operate. As the ideal candidate is constructed in the advertisement, so is the employer constructed as an attractive employer. The most common way of describing the employer during the whole period is as large, leading and expansive. At the end of the period there is a small but increasing amount of advertisements, which construct a new kind of employer identity more focused on advantages for the employee. During a period of fifty years, conventions for content, visual design and style develop in the recruitment advertisement. Some of these conventions are no longer in use when Internet becomes a competitor to the printed daily newspaper, but some are still used in recruitment advertisements on Internet. What is changing most is the view of the ideal candidate and the good employer. The way these are presented also affects the genre.
  •  
18.
  •  
19.
  • Helgesson, Karin, 1967, et al. (author)
  • The interpersonal grammar of job advertisements: Towards a meaning making for the new work order
  • 2020
  • In: Globe: A Journal of Language, Culture and Communication. - 2246-8838. ; 10, s. 30-46
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The aim of this study is to identify the interpersonal linguistic changes in the register of job advertisements and to discuss how these changes may be related to the restructuring of the labour market. A corpus of sixty job advertisements was assembled from texts appearing in the daily press, evenly distributed between the years 1995, 2005 and 2017, with a focus on personal qualifications requirements. From the theoretical perspective of systemic functional linguistics these parts of the advertisements were analysed for mood, modality and modal assessment in order to show how these three interpersonal lexicogrammatical systems together realise the semantics of speech functions, which in turn realises the tenor relation between the employer and the applicants (Holmberg 2011, Halliday & Matthiessen 2014). Special attention was paid to patterns of interpersonal grammatical metaphors with the potential to make visible, or invisible, the applicant as well as the employer. The three main findings are 1) that the use of the second-person subject du (Eng. you), had by 2017 become obligatory in the parts of the advertisements where the requirements are expressed; 2) that modal operators such as bör (Eng. must) have almost disappeared entirely; and 3) that the use of modal assessment (e.g. “we request that you …”) had increased. It is suggested that these trends may be interpreted against the background of the changes in the labour market which have been summarised as ‘the new work order’. One relevant aspect is the ideal of a more informal relation between employers and employees who are to work towards goals without detailed supervision; another is the new need for employer branding in a labour market with higher mobility.
  •  
20.
  • Text och kontext. Perspektiv på textanalys
  • 2017
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • Syftet med Text och kontext. Perspektiv på textanalys är att presentera olika metoder för att analysera texter av olika slag och visa hur metoderna kan användas för att besvara olika forskningsfrågor. Författarna redovisar ett antal undersökningar av texter som hör hemma i olika sammanhang – kontexter. Bokens undertitel, perspektiv på textanalys, syftar på ett antal skilda forskningstraditioner som ofta används inom dagens textforskning. Denna teoretiska och metodologiska variation ligger också till grund för upplägget av boken. Den övergripande tanken är att de olika kapitlen ska presentera undersökningar ”från ax till limpa” med särskilt fokus på fem övergripande områden i fråga om textanalys: retorisk analys, skriftbruksansatser, kritiska ansatser, multimodala ansatser och automatiska analyser av text. Text och kontext riktar sig främst till studenter i svenska och i svenska som andraspråk, studenter inom olika lärarutbildningar, blivande språkkonsulter och kommunikatörer liksom blivande översättare. Den kan också vara till nytta för andra som intresserar sig för analys av texter, till exempel samhällsvetare och kulturvetare.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-20 of 20

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view