SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Lempert Mirko) "

Search: WFRF:(Lempert Mirko)

  • Result 1-4 of 4
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Ardal, Dui, et al. (author)
  • A Collaborative Previsualization Tool for Filmmaking in Virtual Reality
  • 2019
  • In: Proceedings - CVMP 2019: 16th ACM SIGGRAPH European Conference on Visual Media Production. - New York, NY, USA : ACM Digital Library. - 9781450370035
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Previsualization is a process within pre-production of filmmaking where filmmakers can visually plan specific scenes with camera works, lighting, character movements, etc. The costs of computer graphics-based effects are substantial within film production. Using previsualization, these scenes can be planned in detail to reduce the amount of work put on effects in the later production phase. We develop and assess a prototype for previsualization in virtual reality for collaborative purposes where multiple filmmakers can be present in a virtual environment to share a creative work experience, remotely. By performing a within-group study on 20 filmmakers, our findings show that the use of virtual reality for distributed, collaborative previsualization processes is useful for real-life pre-production purposes.
  •  
2.
  • Labbtanken : 12 röster om laboratoriumoch bibliotek
  • 2013
  • Editorial collection (other academic/artistic)abstract
    • Det sägs att det tar längre tid för en människa att bli vuxen idag 2013än för tjugo år sedan. Orsaken sägs vara nya informationsteknikersom kullkastat de mera traditionella sätten att upptäcka världen, lärasig saker och mogna. Men vissa saker förändras ju aldrig. Barn lekeri sandlådan. Det regnar på sommaren och böcker är viktiga och bibliotek.Men behövs det böcker och bibliotek? Snart kanske det barafinns e-böcker och är inte internet ett enda stort bibliotek? Du kansöka efter fakta i din mobil. Inte sant.Och så detta med kameror. Många som idag är fotografer och filmarelärde sig allt genom att som tonåringar filma med super8 och stå imörkrum och framkalla filmer och kopiera. Det luktade illa. Det togtid.Nu är det ju bara ett klick på mobilen och woooooooooops liggerbilder och filmer ute i molnet och kan delas av vem som helst. Lär sigmänniskor som trycker på knappar någonting?Och så detta med forskning. Att forska handlar egentligen om attbehålla sin förundran inför världen. Att våga ställa de enklaste frågorna.Idag finns en växande forskningsmiljö där konstnärliga utövareställer sig lite vid sidan av sina konstnärliga yrkesroller och får tid attställa frågor och göra nya projekt utan krav på lönsamhet och marknadstänk.Hur ska denna forskning kunna få en dialog med studenter som gåren grundutbildning?6Och så har vi skolan. The Stockholm Academy of Dramatic Arts somdet heter på engelska där det alltid finns en kamp mellan all yrkesspecifikträning som de olika inriktningarna kräver och behovet av ettmera fritt flöde mellan vuxna växande människor. Vad finns det försorts miljö på skolan? Ska det hårda schemat luckras upp och en mersjälvgående skapande miljö upprättas? Kan ett laboratorium vara ettsätt att förena grundutbildning och forskning? Vad menas med ettlabb? Är det en hög datorer i ett rum eller ett sätt att arbeta?Det är frågor som denna lilla bok vill svara på. 12 praktiker har fåttsvara på frågan om vad är ett laboratorium och vad är ett bibliotek.Det är inte bara StDH som brottas med detta.
  •  
3.
  • Lempert, Mirko (creator_code:cre_t)
  • Artists and machine intelligence : An archaeology of an autoregressive language modelthat uses deep learning to produce human-like texts and images.
  • 2024
  • Artistic work (peer-reviewed)abstract
    • In the dynamic interplay between art and technology, the integration of artificial intelligence (AI) has opened new frontiers of exploration and expression. Our research project, initiated in 2021, ventured into this evolving landscape with a mission to examine the relationship between AI and contemporary artistic practices. Focusing primarily on text and image synthesis using AI technologies, our project embarked on an in-depth exploration of the creative potentials and limitations of Large Language Models (LLM).This journey was far more than a technical exercise; it represented a deep dive into the fusion of creativity and technology, examine traditional workflows, especially related to pre-production in filmmaking. The project revealed AI's capacity to both emulate and stimulate human creativity, offering insights into the capabilities and boundaries of LLM inartistic creation. These reflections are not just a recount of past achievements but a lens through which one can view the potential and future intersections of art and machine intelligence. Leading the research project are Linda Janson, a production designer with over 30 years of experience in the art departments of films, TV series, and commercials, currently serving as a senior lecturer in production design at Stockholm University of the Arts, and Mirko Lempert, founder of the company Monocular. Monocular specializes in integrating AI with traditional 2D/3D techniques for practical applications in visual content creation. This project is driven by their collective goal to investigate the practical applications of AIin visual arts, combining Linda’s extensive industry experience and academic background with Mirko’s expertise in applying AI technologies. Their joint effort focuses on enhancing the methodologies of visual arts and design education to align with the ongoing advancements in digital technology. We would also like to recognize and express our gratitude to PhD candidate Marc Johnson, whose significant contributions were instrumental in initiating this research endeavor and who has continuously supported the process with valuable advice and expertise. Lastly, we wish to emphasize that Chat-GPT served as an editorial assistant in the composition of this report. This involvement was twofold: as an integral part of our research methodology and as a proficient contributor, aiding in the summarization, formalization, and articulation of arguments to deepen the discourse on the topic of Artificial Intelligence in the visual arts.
  •  
4.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-4 of 4

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view