SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning ""Förväntan" ;lar1:(gih)"

Search: "Förväntan" > The Swedish School of Sport and Health Sciences

  • Result 1-1 of 1
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Lundvall, Suzanne, 1957- (author)
  • Lärare i idrott & hälsa : om samhällsuppdraget förr, nu och i framtiden
  • 2013
  • In: Idrott & hälsa : organ för Svenska idrottslärarföreningen. - 1653-1124. ; :5, s. 24-27
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Syftet med denna text är att uppmärksamma ämnet idrott & hälsas samhällsuppdrag över tid. Texten utgår från en föreläsning som gavs i samband med Idrottslärarstämman och högtidlighållandet av GIH:s 200 års jubiléum. Med hjälp av en modell kring kroppsövningsfältet görs en (kulturhistorisk) resa genom tiden. [i]Synen på ämnets uppdrag; vad ämnet ska innehålla och hur detta ska omsättas i en kroppslig rörelsepraktik har ständigt varit föremål för spänningar och stridigheter.  Genom att studera vilka former av rörelsekulturer som har tilldelats legitimitet under de 200 år som har passerat, går att synliggöra värden och ramfaktorer som påverkat ämnets uppdrag och skapat kontinuitet respektive förändring. Artikeln avslutas med att diskutera den kritik och förväntan som finns på ämnet idag.[i] Föreläsningen bygger på artikeln: Lundvall, Suzanne & Schantz, Peter. Physical Activities and Their Relation to Physical Education: A 200-Year Perspective and Future Challenges. Global Journal of Health and Physical Education Pedagogy, Vol. 2:1, s. 1-16. 
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-1 of 1
Type of publication
journal article (1)
Type of content
pop. science, debate, etc. (1)
Author/Editor
Lundvall, Suzanne, 1 ... (1)
University
Language
Swedish (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view