SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "(id:"swepub:oai:DiVA.org:mau-3270") "

Search: (id:"swepub:oai:DiVA.org:mau-3270")

  • Result 1-1 of 1
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Qvarsebo, Jonas (author)
  • Skolaga, disciplin och historiens ironi : Vad hände med den progressiva visionen?
  • 2007
  • In: Locus. - : Stockholm: Institutionen för musik- och teatervetenskap, Stockholms universitet. - 1100-3197. ; :1-2
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • Hur man skulle fostra barnen till goda samhällsmedborgare utan att använda aga, var en central skolfråga under efterkrigstiden. Debatten började när 1946 års skolkommission i sitt principbetänkande hävdade att skolan halkat efter samhällsutvecklingen. Man menade att äldre auktoritära sätt att fostra barnen måste ge vika för en modern och progressiv fostran med demokrati som mål och medel. Författaren Jonas Qvarsebo visar att det äldre tänkandet kring disciplin satt djupare än många hade trott.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-1 of 1
Type of publication
journal article (1)
Type of content
other academic/artistic (1)
Author/Editor
Qvarsebo, Jonas (1)
University
Malmö University (1)
Language
Swedish (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view