SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:DiVA.org:mau-898" "

Search: id:"swepub:oai:DiVA.org:mau-898"

  • Result 1-1 of 1
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Amhag, Lisbeth (author)
  • Introduktion om medie- och informationskunnighet
  • 2013
  • In: Pedagogisk forskning i Sverige. - : Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet. - 1401-6788 .- 2001-3345. ; 18:1-2, s. 4-9
  • Research review (other academic/artistic)abstract
    • Detta temanummer har fokus på medierande läroprocesser, som samspel mellan elever, kunskaps- och erfarenhetsutbyte, kommunikation och handlingar, men också på vilka sätt digitala redskap och andra nätbaserade resurser kan tillämpas i en pedagogisk kontext. Idag är det lika naturligt i barns och ungomars vardag att kommunicera och ha erfarenhetsutbyte på nätet, som att samtala ansikte mot ansikte. Likaså går dagens medieteknologi mot ökad mobilitet både i skolan, högre utbildning och i samhället. Denna utveckling har utvidgat möjligheterna för såväl undervisning och lärande, som observation och dokumentation, men också delaktighet och inflytande. Gränserna mellan olika studieformer och medieanvändning suddas ut och tillämpningarna är mer oberoende av tid och plats. Istället skapas kombinationer som är flexibla och gör det möjligt att undervisa, samarbeta och lära på olika sätt både i och utanför skolan och på distans. Men vad vet vi om medieanvändning och dess betydelse för lärande? Vad vet vi om medie- och informationskunnighet?
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-1 of 1
Type of publication
research review (1)
Type of content
other academic/artistic (1)
Author/Editor
Amhag, Lisbeth (1)
University
Malmö University (1)
Language
Swedish (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view