SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/276067" "

Search: id:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/276067"

  • Result 1-1 of 1
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Almevik, Gunnar, 1969, et al. (author)
  • SWOT-analys. Kompetens, lärande och kunskapsöverföring inom kulturarvssektorn
  • 2018
  • Reports (other academic/artistic)abstract
    • Hur är det ställt med lärande och fortbildning inom kulturarvsområdets traditionella professioner? Hur påverkas traditionella yrken av digitaliseringen? Vilka nya kompetenser eller helt nya yrken behöver vi i framtiden? Dessa frågor står i centrum när EU-kommissionen samlar representanter från medlemsländerna i en arbetsgrupp för att analysera och utbyta erfarenheter om kompetens, lärande och kunskapsöverföring inom kulturarvssektorn. Uppdraget benämns på engelska Skills, Training and Knowledge Transfer. Traditional and Emerging Heritage Professions. Under 2017 genomförde arbetsgruppens representanter analyser i sina respektive medlemsländer av styrkor, svagheter, möjligheter och hot, så kallade SWOT-analyser, med avseende på kompetens, lärande och kunskapsöverföring inom kulturarvssektorn. Till analyserna användes en gemensam frågelista, men analysernas genomförande och omfattning skiljer sig åt. Den svenska SWOT-analysen baseras på semistrukturerade telefonintervjuer med representanter för ett urval organisationer inom kulturarvssektorn.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-1 of 1
Type of publication
reports (1)
Type of content
other academic/artistic (1)
Author/Editor
Almevik, Gunnar, 196 ... (1)
Wolke, Emlan, 1986 (1)
University
University of Gothenburg (1)
Language
Swedish (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Engineering and Technology (1)
Humanities (1)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view