SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Persson Kent) srt2:(2005-2009)"

Search: WFRF:(Persson Kent) > (2005-2009)

  • Result 11-20 of 29
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
11.
  • Gereke, Thomas, et al. (author)
  • Experimental and numerical determination of the hygroscopic warping of cross-laminated solid wood panels
  • 2009
  • In: Holzforschung. - 1437-434X. ; 63:3, s. 340-347
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The moisture-induced warping of three-layered cross-laminated solid wood panels made of Norway spruce was studied. The panels were exposed to different climate conditions at 65% and 100% relative humidity at the two panel faces. The results showed increasing cup deformation with an increasing relative thickness of the outer layers. The annual growth ring orientation was found to have a significant influence on the magnitude of the cup deformation. Measurements and numerical simulations of the moisture distribution within the panel were made in order to provide data for numerical simulations of the warping. A distinctive moisture profile with a conspicuous influence of the adhesive bond lines was found. The coefficient of diffusion of the adhesive bond lines was determined from the measurements and simulations. The mechanical material model used for the warping simulations takes into account elastic strain, moisture-induced swelling, and mechano-sorptive strain. The simulations showed good agreement with the warping test results. The most important material parameters for the cup deformation, which were identified in a parametric study of a panel with vertically oriented annual rings, are the moduli of elasticity and the swelling coefficients in the longitudinal and radial direction. Furthermore, the mechano-sorptive coefficient in radial direction was found to have a significant influence on warp.
  •  
12.
  •  
13.
  •  
14.
  • Holmqvist, Mona, 1961-, et al. (author)
  • Bestydelsen av slutbokstaven s i engelska ord : en studie av elevers sätt att förstå vad tillägget av -s innebär
  • 2006
  • Conference paper (peer-reviewed)abstract
    • Denna studie beskriver hur elever från skolår fem till gymnasiets första år erfar slutbokstaven s i engelska ord. Den metod som använts i studien är learning study med parallella lektioner (Holmqvist, M., Gustavsson, I. & Wernberg, A., in press). Studien genomförs med en variationsteoretisk utgångspunkt (Holmqvist, 2004), vilket innebär att ett särskilt fokus riktas på lärandeobjektets kritiska aspekter, det vill säga vad som måste urskiljas för att förståelse uppnås av ett fenomen. Dessutom studeras om och hur eleverna erbjuds att urskilja dessa, om de kan eller erbjuds urskilja flera aspekter simultant (samtidigt) samt vilken form av variation som elevernas uttryckta erfarande visar. Studien tar sin utgångspunkt i vad eleverna erfar, något som analyseras utifrån en fenomenografisk ansats. Därefter planeras en lektion grundad i analyser av dels videoobservationer efter de inspelade lektionerna och dels elevernas resultat vid de test som genomförts, vilka fokuserar på förekomst av slutbokstaven s i följande former: sammandragen form, plural, tredje person singular presens, genitiv samt självständiga possessiva pronomen. Resultaten pekar på att sammandragen form samt självständiga possessiva pronomen är kritiskt att förstå för elever i främst skolår fem, men därefter tycks det som om eleverna har god förståelse av sammandragen form (’s) medan de avseende självständiga possessiva pronomen visserligen har en känsla för vad som är korrekt men inte kan berätta varför sådana ord kan sluta på s. Avseende plural-s tycks detta vålla stora problem, bland annat på grund av ord som i svenska är singular men i engelska motsvaras av plural form. Det är enklare för eleverna att urskilja när det ska vara ett s på verbet efter tredje person singular.I varje område analyseras vilka de kritiska aspekterna är för lärandeobjektet. Vi har till exempel sett att majoriteten av eleverna tror att verbändelsen –s enbart/främst talar om vilken form verbet har (presens eller imperfekt). Resultaten visar vad som krävs för att förstå –s i olika former och vad detta innebär för undervisningen.
  •  
15.
  • Holmqvist, Mona, et al. (author)
  • Bestydelsen av slutbokstaven s i engelska ord : en studie av elevers sätt att förstå vad tillägget av -s innebär
  • 2006
  • Conference paper (other academic/artistic)abstract
    • Denna studie beskriver hur elever från skolår fem till gymnasiets första år erfar slutbokstaven s i engelska ord. Den metod som använts i studien är learning study med parallella lektioner (Holmqvist, M., Gustavsson, I. & Wernberg, A., in press). Studien genomförs med en variationsteoretisk utgångspunkt (Holmqvist, 2004), vilket innebär att ett särskilt fokus riktas på lärandeobjektets kritiska aspekter, det vill säga vad som måste urskiljas för att förståelse uppnås av ett fenomen. Dessutom studeras om och hur eleverna erbjuds att urskilja dessa, om de kan eller erbjuds urskilja flera aspekter simultant (samtidigt) samt vilken form av variation som elevernas uttryckta erfarande visar. Studien tar sin utgångspunkt i vad eleverna erfar, något som analyseras utifrån en fenomenografisk ansats. Därefter planeras en lektion grundad i analyser av dels videoobservationer efter de inspelade lektionerna och dels elevernas resultat vid de test som genomförts, vilka fokuserar på förekomst av slutbokstaven s i följande former: sammandragen form, plural, tredje person singular presens, genitiv samt självständiga possessiva pronomen. Resultaten pekar på att sammandragen form samt självständiga possessiva pronomen är kritiskt att förstå för elever i främst skolår fem, men därefter tycks det som om eleverna har god förståelse av sammandragen form (’s) medan de avseende självständiga possessiva pronomen visserligen har en känsla för vad som är korrekt men inte kan berätta varför sådana ord kan sluta på s. Avseende plural-s tycks detta vålla stora problem, bland annat på grund av ord som i svenska är singular men i engelska motsvaras av plural form. Det är enklare för eleverna att urskilja när det ska vara ett s på verbet efter tredje person singular. I varje område analyseras vilka de kritiska aspekterna är för lärandeobjektet. Vi har till exempel sett att majoriteten av eleverna tror att verbändelsen –s enbart/främst talar om vilken form verbet har (presens eller imperfekt). Resultaten visar vad som krävs för att förstå –s i olika former och vad detta innebär för undervisningen.
  •  
16.
  • Jonsson, Kent-Olov, et al. (author)
  • The cannabinoid CB2 receptor selective agonist JWH133 reduces mast cell oedema in response to compound 48/80 in vivo but not the release of beta-hexosaminidase from skin slices in vitro.
  • 2006
  • In: Life Sciences. - : Elsevier BV. - 0024-3205 .- 1879-0631. ; 78:6, s. 598-606
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • In a recent study so far published in abstract form, it was reported that the CB(2) receptor selective agonist AM1241 diminishes oedema produced as a result of mast cell degranulation in vivo. It is, however, not known whether other structurally different CB(2) agonists share this effect, and whether this is due to a direct effect on mast cell function. In the present study, we have investigated the effects of JWH133, a CB(2) receptor selective agonist, together with the anti-inflammatory agent palmitoylethanolamide and its analogue palmitoylisopropylamide, on compound 48/80-induced oedema and degranulation in vivo and in vitro. JWH133 (20 and 200 microg/mouse i.p.) significantly reduced the ability of compound 48/80 to induce oedema in vivo in the anaesthetised mouse following its injection into the ear pinna. Palmitoylethanolamide (200 microg/mouse i.p) also reduced the response to compound 48/80, whereas no firm conclusions could be drawn for palmitoylisopropylamide (20 and 200 microg/mouse i.p.). The CB(2) selective antagonist/inverse agonist SR144528 (60 microg/mouse i.p.) appeared to produce anti-inflammatory effects per se in this model, making it hard to interpret the effects of JWH133 in terms of CB(2) receptor mediated activation. In contrast to the situation in vivo, neither JWH133 (0.3 and 3 microM) nor palmitoylethanolamide (10 microM) affected mast cell degranulation, measured by following the release of the granular protein beta-hexosaminidase, produced by compound 48/80 in vitro in mouse skin slices. The two compounds were also ineffective in inhibiting the binding of [(3)H]pyrilamine to histamine H(1) receptors in vitro. It is concluded that the ability of JWH133 to affect mast cell dependent inflammation in vivo may be mediated by an indirect action upon the mast cells.
  •  
17.
  • Lundh, Fredrik, et al. (author)
  • Molecular mechanisms controlling phosphate-induced downregulation of the yeast Pho84 phosphate transporter
  • 2009
  • In: Biochemistry. - : American Chemical Society (ACS). - 0006-2960 .- 1520-4995. ; 48:21, s. 4497-4505
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • In Saccharomyces cerevisiae, phosphate uptake is mainly dependent on the proton-coupled Pho84 permease under phosphate-limited growth conditions. Phosphate addition causes Pho84-mediated activation of the protein kinase A (PKA) pathway as well as rapid internalization and vacuolar breakdown of Pho84. We show that Pho84 undergoes phosphate-induced phosphorylation and subsequent ubiquitination on amino acids located in the large middle intracellular loop prior to endocytosis. The attachment of ubiquitin is dependent on the ubiquitin conjugating enzymes Ubc2 and Ubc4. In addition, we show that the Pho84 endocytotic process is delayed in strains with reduced PKA activity. Our results suggest that Pho84-mediated activation of the PKA pathway is responsible for its own downregulation by phosphorylation, ubiquination, internalization, and vacuolar breakdown.
  •  
18.
  •  
19.
  •  
20.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 11-20 of 29
Type of publication
conference paper (16)
reports (5)
journal article (5)
book chapter (3)
Type of content
peer-reviewed (21)
other academic/artistic (8)
Author/Editor
Persson, Kent (17)
Sandberg, Göran (6)
Hamrin, Anna-Mia (4)
Håkansson, Kent (4)
Persson, Sebastian (4)
Sturesson, Simon (4)
show more...
Gustafsson, Per-Joha ... (3)
Ristinmaa, Matti (2)
Svensson, Ingrid (2)
Holmqvist, Mona (2)
Persson, Henry (2)
Rosell, Lars (2)
Arrhenius, Karine (2)
Ashouri, Ehsan (2)
Holmqvist, Mona, 196 ... (2)
Lindemann, Jonas (2)
Olsson, Karl-Gunnar (2)
Eriksson, Kent (2)
Bremer, Peter (2)
Thelandersson, Sven (1)
Persson, Emma (1)
Ahadi, Aylin (1)
Gagner, Jonas (1)
Dahlblom, Ola (1)
Fuchs, Laszlo (1)
Hedenström, Anders (1)
Revstedt, Johan (1)
Fowler, Christopher ... (1)
Persson, Annina H (1)
Persson, Bengt L. (1)
Hallberg, Håkan (1)
Håkansson, Paul (1)
Andren, Henrik (1)
Persson, Jens (1)
Liberg, Olof (1)
Mattisson, Jenny (1)
Danell, Anna (1)
Segerström, Peter (1)
Samelius, Gustaf (1)
Johansson, Pia (1)
Kainulainen, Kent (1)
Persson, Claes, 1960 (1)
Sköld, Kent Arnold (1)
Bard, Delphine (1)
Lagerstedt, Jens (1)
Niemz, Peter (1)
Mouly, Arnaud (1)
Weber, Thomas (1)
Söderberg, Ingalill (1)
Persson, Annina H., ... (1)
show less...
University
Lund University (17)
Kristianstad University College (4)
Örebro University (3)
RISE (2)
University of Gothenburg (1)
Umeå University (1)
show more...
Linnaeus University (1)
Swedish University of Agricultural Sciences (1)
show less...
Language
English (21)
Swedish (7)
Norwegian (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Engineering and Technology (17)
Social Sciences (6)
Natural sciences (3)
Agricultural Sciences (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view