SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "(AMNE:(HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Estetiska ämnen)) srt2:(2011)"

Search: (AMNE:(HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Estetiska ämnen)) > (2011)

  • Result 1-2 of 2
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Stenström, Thure, 1927- (author)
  • Ingemar Hedenius heliga rum : Sofokles - Kierkegaard - Mozart
  • 2011
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • Ingemar Hedenius heliga rum skildrar professorn i praktisk filosofi vid Uppsala universitet Ingemar Hedenius´ litterära och musikaliska intressen. Med speciell tyngdpunkt på tre av Hedenius favoriter, den antike tragöden Sofokles, den danske diktarfilosofen Sören Kierkegaard och den österrikiske tonsättaren W A Mozart, analyseras Hedenius estetik, hans litterära och musikaliska preferenser. Hedenius djupa och Schopenhauerinfluerade pessimism kommer honom att beundra Sofokles framställning av lidandet i "Kung Oidipus" men också medlidandet i "Oidipus i Kolonos". Fastän programmatisk ateist hyllade Hedenius Sören Kierkegaard som den störste av nordiska prosaister. Som tvärflöjtist på närmast professionell nivå, eminent musikkännare och musikteoretiker var han väl förtrogen med den klassiska repertoaren och utvecklade en egen musikalisk estetik. I Mozarts musik hittade han tröst för sin egen djupa pessimism.
  •  
2.
  • Mateiro, Teresa, 1966- (author)
  • Education of music teachers : a study of the Brazilian higher education programs
  • 2011
  • In: International Journal of Music Education. - London : Sage Publications. - 0255-7614 .- 1744-795X. ; 29:1, s. 45-71
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • With reference to educational policies in the globalization process, the purpose of this article is to show the status of higher Music Teacher Education Programs in Brazil after the enactment of the Directives and Bases Act No. 9.394, in 1996. This law emphasizes the evaluation process for higher education, including teaching quality and accreditation of institutions, programs and majors as a resource. In this study, the quality parameters are shown from perspective of the terms of reference of the institutions (i.e., the vision, mission, objectives, values and commitment),characteristics of the curriculum programs, students and team of teachers. A questionnaire has been used for the data collection, completed by the program coordinators. The results show the inequality of the higher education system, from the administrative and academic organization to the teachers’ education and/or participation of the students in the academic life, indicating recent changes that meet the national and international educational policies; and the need for studies that may contribute to the improvement of Music Teacher Education Programs.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-2 of 2
Type of publication
book (1)
journal article (1)
Type of content
other academic/artistic (1)
peer-reviewed (1)
Author/Editor
Mateiro, Teresa, 196 ... (1)
Stenström, Thure, 19 ... (1)
University
Uppsala University (1)
Örebro University (1)
Language
Swedish (1)
English (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Humanities (2)
Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view