SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "AMNE:(SOCIAL SCIENCES Educational Sciences Didactics) srt2:(1990-1994)"

Search: AMNE:(SOCIAL SCIENCES Educational Sciences Didactics) > (1990-1994)

  • Result 1-10 of 33
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Ahlner Malmström, Elisabet, 1948- (author)
  • Är barns bilder språk?
  • 1991
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • "Är barns bilder språk?" Det traditionella språkbegreppet har ändrat karaktär. Begrepp tenderar att bli utslitna - så även begreppet "språk". Bildspråk är en av byggstenarna i vår kommunikation.I denna bok presenteras en bildpedagogisk metod för barn i åldrarna 2-7 år. Författaren delar med sig av sina egna bildpedagogiska erfarenheter. Med många exempel i ord och bild visar hon hur en bildspråklig medvetenhet kan utvecklas hos barn. Inte minst framgår hur roligt barnen ofta tycker det är att prata om sina bilder, i synnerhet när de vuxna själva har utvecklat sitt bildkunnande. Här behandlas sådant som färgblandning, modellteckning och diktillustrering. Bildanalys pekar på vad som kan upptäckas i barnens bilder. Här finns dessutom en översikt över bildpedagogikens historia och dess olika teorier.Den välillustrerade boken ger en utmärkt grund för pedagoger - och föräldrar - som vill stimulera barnen att uttrycka sig i bild.
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  • Alänge, Sverker, 1951 (author)
  • How should Quality Management be Taught?
  • 1991
  • In: European Journal of Engineering Education. - 0304-3797 .- 1469-5898. ; 16:2, s. 153-157
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • The teaching of quality management at Chalmers University is described in detail and there is discussion of some important issues to be considered. Possible developments in quality management for engineers are discussed.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Söderhäll, Bengt (author)
  • TV-spel och svarta hål...
  • 1992
  • In: Gefle Dagblad. - 1103-9302. ; 8 september
  • Review (pop. science, debate, etc.)
  •  
9.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 33
Type of publication
reports (9)
journal article (6)
book (5)
book chapter (5)
conference paper (3)
doctoral thesis (3)
show more...
review (2)
show less...
Type of content
other academic/artistic (26)
pop. science, debate, etc. (4)
peer-reviewed (3)
Author/Editor
Johansson, Marléne, ... (5)
Lundqvist, Bert Owe (3)
Söderhäll, Bengt (2)
Ewald, Annette (2)
Selander, Sven-Åke (2)
Carlberg, Ann (2)
show more...
Folkestad, Göran (1)
Dahlgren, Lars-Ove, ... (1)
Kjellgren, Karin I, ... (1)
Bengtsson, Jan (1)
Ahlner, Johan (1)
Ahlner Malmström, El ... (1)
Ahlner Malmström, El ... (1)
Kroksmark, Tomas (1)
Emanuelsson, Jonas, ... (1)
Zander, Ulf (1)
Haglund, Lena, 1953- (1)
Riis, Ulla (1)
Alänge, Sverker, 195 ... (1)
Andersson, Björn, 19 ... (1)
Bach, Frank, 1958 (1)
Hedberg, Torbjörn (1)
Oscarson, Mats, 1939 (1)
Jablonka, Eva (1)
Wistedt, Inger, 1943 ... (1)
Löwing, Madeleine, 1 ... (1)
Bergdahl, Björn (1)
Bergsten, Christer, ... (1)
Häggström, Johan, 19 ... (1)
Norberg, Cathrine (1)
Hejdeborn, Helene (1)
Dunkels, Andrejs (1)
Engström, Jan-Åke, 1 ... (1)
Fonseca, Lars (1)
Garefalakis, Jannis, ... (1)
Keitel, C. (1)
Hårsman, Ingrid, 194 ... (1)
Nyberg, Sven (1)
Sandgren, Håkan (1)
Sandgren, Håkan, 196 ... (1)
Zander, Ulf, 1965- (1)
show less...
University
University of Gothenburg (8)
Kristianstad University College (6)
Luleå University of Technology (5)
Stockholm University (4)
Lund University (3)
University of Gävle (2)
show more...
Linköping University (2)
Jönköping University (1)
Chalmers University of Technology (1)
Linnaeus University (1)
show less...
Language
Swedish (23)
English (9)
German (1)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (33)
Humanities (3)
Natural sciences (1)
Engineering and Technology (1)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view